Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Bmw » układ hamulcowy Bmw 5 (E60) » linka hamulcowa Bmw 5 (E60)

linka hamulcowa do BMW 5 (E60)

wybierz typ samochodu BMW 5 (E60):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1673
Długość zewnętrzna [mm] 1170
nr EAN 8717109376470
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1680
Długość zewnętrzna [mm] 1170
nr EAN 8717109376456
Długość [mm] 1681
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633312219
Długość [mm] 1673
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633312226
Wymagana ilość 1
Długość [mm] 1673
nr EAN 4047023450340
Wymagana ilość 1
Długość [mm] 1681
nr EAN 4047023450357
parzyste numery artykułów 31147
Długość [mm] 1690
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Ciężar [kg] 0,444
nr EAN 4027816311485
Strona zabudowy Oś tylna
Ciężar [kg] 1,88
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4054224049358
Długość 1/Długość 2 [mm] 1681/1170
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5703858789022
Długość 1/Długość 2 [mm] 1673/1170
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5703858789039
Układ hamulcowy dla hamulca pomocniczego
nr EAN 5706021156171
dla numeru artykułu 91049300
dla numeru artykułu 91054700
dla numeru artykułu 91054800
dla numeru artykułu 91058700
dla numeru artykułu 91062400
Ilość części [-częściowy] 5
Techniczny numer informacyjny 97401 0442 9 1
nr EAN 4019722534492
Sekcja część tylna
Długość 1/Długość 2 [mm] 1681/1170
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
parzyste numery artykułów GCH525
nr EAN 3322938183134
Sekcja część tylna
Długość 1/Długość 2 [mm] 1673/1170
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
parzyste numery artykułów GCH524
nr EAN 3322938183141
Długość [mm] 1673
Układ hamulcowy dla hamulca pomocniczego
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Ciężar [kg] 0,424
nr EAN 4046001461736
Długość [mm] 1681
Układ hamulcowy dla hamulca pomocniczego
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Ciężar [kg] 0,428
nr EAN 4046001461743
Wyświetlanie od 1 do 18 (z 18 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
linka hamulcowa

Linka hamulcowa w układzie postojowym samochodu


Linka hamulcowa to podstawowy element całego układu hamulca postojowego. Bez niej, zaciągnięcie dźwigni nie przyniesie żadnego rezultatu, co w efekcie może zakończyć się stoczeniem samochodu, gdy pozostawiony został na wzniesieniu (nawet jeśli jest ono niewielkie). Pojawienie się pierwszych problemów może doprowadzić do awarii hamulca ręcznego, co będzie wiązać się z koniecznością wymiany niektórych elementów układu – jednym z najbardziej problematycznych jest wspomniana linka. Znajdziecie ją w tej kategorii, dlatego zachęcamy do zapoznania się z wyposażeniem, które przygotowaliśmy wraz z naszym zespołem. 
 

Zerwana linka hamulcowa? Samochód może sam odjechać!


Wielu użytkowników starszych modeli samochodów odpuszcza wymianę lub przeciąga ją w czasie, ponieważ obawia się kosztów związanych z wymianą tego elementu. Pozostawiają swój samochód na biegu, co stanowi zagrożenie. Nie zalecamy takiego rozwiązania sprawy, ponieważ bieg może przeskoczyć i auto po prostu samowolnie zjedzie blokując przejazd na ulicy lub uderzając w inny pojazd znajdujący się na parkingu. 

Żeby wymienić i naciągnąć linkę hamulca postojowego należy udać się do specjalistycznego zakładu. Fachowcy wykorzystują do swojej pracy profesjonalne narzędzia i własne umiejętności. Zalecamy nie podejmowania się samodzielnej wymiany lub naprawy. Problem najczęściej może pojawiać się w zimie, gdy linka po prostu będzie zamarzać – m.in. dlatego nie radzimy pozostawiać auta na zaciągniętym ręcznym hamulcu. 
 

Jak działa układ postojowy?


Gdy kierowca zaciągnie wajchę, siła zostaje przekazana na linki hamulcowe (lub jedną linkę, w zależności od modelu pojazdu i konstrukcji). Jeśli samochód wyposażony jest w jednen model, dalej rozdzielona jest ona na dwie części, z których każda biegnie do innego koła. W przypadku dwóch niezależnych linek, prowadzą one bezpośrednio do danego hamulca. Po zwolnieniu dźwigni, sprężyna powrotna obecna na każdym bębnie lub zacisku hamulcowym pozwala rozprężyć blokadę koła.