Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » układ hamulcowy Citroën JUMPER I Autobus (244, Z_) » linka hamulcowa Citroën JUMPER I Autobus (244, Z_)

linka hamulcowa do CITROËN JUMPER I Autobus (244, Z_)

wybierz typ samochodu CITROËN JUMPER I Autobus (244, Z_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość wewnętrzna [mm] 1463
Długość zewnętrzna [mm] 645
nr EAN 8717109543193
Typ układu hamulcowego tarcza / bęben
Długość wewnętrzna [mm] 1078
Długość zewnętrzna [mm] 762
nr EAN 8717109370584
Długość [mm] 1059
nr EAN 4047024190450
Długość [mm] 2715
nr EAN 4047024251571
Długość [mm] 2827
nr EAN 4047024190719
Długość [mm] 3070
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Ciężar [kg] 0,5
nr EAN 4027816179030
Indeks: LIN 14.02.16
Marka: LINEX
Grupa towarowa TecDoc: Cięgno, hamulec postojowy
Nazwa: LINKA HAMULCA RĘCZNEGO FIAT CITROEN PEUGEOT
Opis: Ducato all 01-, Jumper 01-, Boxer 01-, 1078/761 (przedni)
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 1336889080
Numer dostawcy: 14.02.16
Parametry:Długość [mm] : 1078/761
z przodu
Indeks: LIN 14.02.67
Marka: LINEX
Grupa towarowa TecDoc: Zestaw linki, hamulec postojowy
Nazwa: LINKA HAMULCA RĘCZNEGO FIAT
Opis: (2827mm) DUCATO 01-06 tył bębny
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 1337440080
Numer dostawcy: 14.02.67
Parametry:hamulce bębnowe Długość 1/Długość 2 [mm] : 2825/875 x2
Strona zabudowy z przodu
Długość 1/Długość 2 [mm] 1059/761
nr EAN 5907558570090
Strona zabudowy z tyłu
Długość 1/Długość 2 [mm] 2827/876x2
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
nr EAN 5907558569476
Strona zabudowy z tyłu
Długość 1/Długość 2 [mm] 2715/890x2
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5907558569483
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Jednostka ilości Sztuka
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Jednostka ilości Komplet
Długość 1/Długość 2 [mm] 1463/645
nr EAN 5703858852061
Status produktu: Normalny
Układ hamulcowy dla hamulca pomocniczego
nr EAN 5706021156201
Strona zabudowy z przodu z lewej
Strona zabudowy z przodu po prawej
Ciężar [kg] 0,52
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Ciężar [kg] 0,78
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Sekcja część tylna
Długość 1/Długość 2 [mm] 1465/646
nr EAN 3322937993574
Wyświetlanie od 1 do 19 (z 19 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
linka hamulcowa

Linka hamulcowa w układzie postojowym samochodu


Linka hamulcowa to podstawowy element całego układu hamulca postojowego. Bez niej, zaciągnięcie dźwigni nie przyniesie żadnego rezultatu, co w efekcie może zakończyć się stoczeniem samochodu, gdy pozostawiony został na wzniesieniu (nawet jeśli jest ono niewielkie). Pojawienie się pierwszych problemów może doprowadzić do awarii hamulca ręcznego, co będzie wiązać się z koniecznością wymiany niektórych elementów układu – jednym z najbardziej problematycznych jest wspomniana linka. Znajdziecie ją w tej kategorii, dlatego zachęcamy do zapoznania się z wyposażeniem, które przygotowaliśmy wraz z naszym zespołem. 
 

Zerwana linka hamulcowa? Samochód może sam odjechać!


Wielu użytkowników starszych modeli samochodów odpuszcza wymianę lub przeciąga ją w czasie, ponieważ obawia się kosztów związanych z wymianą tego elementu. Pozostawiają swój samochód na biegu, co stanowi zagrożenie. Nie zalecamy takiego rozwiązania sprawy, ponieważ bieg może przeskoczyć i auto po prostu samowolnie zjedzie blokując przejazd na ulicy lub uderzając w inny pojazd znajdujący się na parkingu. 

Żeby wymienić i naciągnąć linkę hamulca postojowego należy udać się do specjalistycznego zakładu. Fachowcy wykorzystują do swojej pracy profesjonalne narzędzia i własne umiejętności. Zalecamy nie podejmowania się samodzielnej wymiany lub naprawy. Problem najczęściej może pojawiać się w zimie, gdy linka po prostu będzie zamarzać – m.in. dlatego nie radzimy pozostawiać auta na zaciągniętym ręcznym hamulcu. 
 

Jak działa układ postojowy?


Gdy kierowca zaciągnie wajchę, siła zostaje przekazana na linki hamulcowe (lub jedną linkę, w zależności od modelu pojazdu i konstrukcji). Jeśli samochód wyposażony jest w jednen model, dalej rozdzielona jest ona na dwie części, z których każda biegnie do innego koła. W przypadku dwóch niezależnych linek, prowadzą one bezpośrednio do danego hamulca. Po zwolnieniu dźwigni, sprężyna powrotna obecna na każdym bębnie lub zacisku hamulcowym pozwala rozprężyć blokadę koła.