Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Land Rover » układ hamulcowy Land Rover 88/109 MK II samochód terenowy otwarty » linka hamulcowa Land Rover 88/109 MK II samochód terenowy otwarty

linka hamulcowa do LAND ROVER 88/109 MK II samochód terenowy otwarty

wybierz typ samochodu LAND ROVER 88/109 MK II samochód terenowy otwarty:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1816
Długość zewnętrzna [mm] 1696
nr EAN 8717109633047
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1812
Długość zewnętrzna [mm] 1695
nr EAN 8717109633054
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1002
Długość wewnętrzna [mm] 617
Długość zewnętrzna [mm] 1930
Długość zewnętrzna [mm] 756
nr EAN 8717109678659
Długość [mm] 1812
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633392655
Długość [mm] 1814
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633392662
Długość [mm] 1798
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633396455
Długość [mm] 1812
nr EAN 4047025420495
parzyste numery artykułów 109495
Długość [mm] 1809
Strona zabudowy z tyłu po prawej
nr EAN 4054224094938
parzyste numery artykułów 109493
Długość [mm] 1809
Strona zabudowy z tyłu z lewej
nr EAN 4054224094952
w środku
Długość 1/Długość 2 [mm] 1930/755
Strona zabudowyOś tylna
Długość [mm]1798
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
linka hamulcowa

Linka hamulcowa w układzie postojowym samochodu


Linka hamulcowa to podstawowy element całego układu hamulca postojowego. Bez niej, zaciągnięcie dźwigni nie przyniesie żadnego rezultatu, co w efekcie może zakończyć się stoczeniem samochodu, gdy pozostawiony został na wzniesieniu (nawet jeśli jest ono niewielkie). Pojawienie się pierwszych problemów może doprowadzić do awarii hamulca ręcznego, co będzie wiązać się z koniecznością wymiany niektórych elementów układu – jednym z najbardziej problematycznych jest wspomniana linka. Znajdziecie ją w tej kategorii, dlatego zachęcamy do zapoznania się z wyposażeniem, które przygotowaliśmy wraz z naszym zespołem. 
 

Zerwana linka hamulcowa? Samochód może sam odjechać!


Wielu użytkowników starszych modeli samochodów odpuszcza wymianę lub przeciąga ją w czasie, ponieważ obawia się kosztów związanych z wymianą tego elementu. Pozostawiają swój samochód na biegu, co stanowi zagrożenie. Nie zalecamy takiego rozwiązania sprawy, ponieważ bieg może przeskoczyć i auto po prostu samowolnie zjedzie blokując przejazd na ulicy lub uderzając w inny pojazd znajdujący się na parkingu. 

Żeby wymienić i naciągnąć linkę hamulca postojowego należy udać się do specjalistycznego zakładu. Fachowcy wykorzystują do swojej pracy profesjonalne narzędzia i własne umiejętności. Zalecamy nie podejmowania się samodzielnej wymiany lub naprawy. Problem najczęściej może pojawiać się w zimie, gdy linka po prostu będzie zamarzać – m.in. dlatego nie radzimy pozostawiać auta na zaciągniętym ręcznym hamulcu. 
 

Jak działa układ postojowy?


Gdy kierowca zaciągnie wajchę, siła zostaje przekazana na linki hamulcowe (lub jedną linkę, w zależności od modelu pojazdu i konstrukcji). Jeśli samochód wyposażony jest w jednen model, dalej rozdzielona jest ona na dwie części, z których każda biegnie do innego koła. W przypadku dwóch niezależnych linek, prowadzą one bezpośrednio do danego hamulca. Po zwolnieniu dźwigni, sprężyna powrotna obecna na każdym bębnie lub zacisku hamulcowym pozwala rozprężyć blokadę koła.