Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » układ hamulcowy Mercedes-benz SPRINTER 3,5-t Platforma / podwozie (B906) » linka hamulcowa Mercedes-benz SPRINTER 3,5-t Platforma / podwozie (B906)

linka hamulcowa do MERCEDES-BENZ SPRINTER 3,5-t Platforma / podwozie (B906)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER 3,5-t Platforma / podwozie (B906):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1533
Długość zewnętrzna [mm] 755
nr EAN 8717109547665
Długość [mm] 1535
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633312189
cena brutto:
212.00 zł
 Kup
ROZPIERAK SZCZĘK BMW
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 34416851439
Numer dostawcy: 34416851439
Wymagana ilość 1
Długość [mm] 1535
nr EAN 4047023450364
Strona zabudowy Oś tylna
Ciężar [kg] 1,88
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4054224049358
Długość [mm] 1537
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Ciężar [kg] 0,350
nr EAN 4054224709214
(rozpierak +zestaw sprężynek) E36 E46 E81 E82 E87 94-
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 34416851439
Numer dostawcy: LCC 7030
Indeks: LIN 06.01.44
Marka: LINEX
Grupa towarowa TecDoc: Cięgno, hamulec postojowy
Nazwa: LINKA HAMULCA RĘCZNEGO BMW
Opis: SERIE 3 all (E90/91) 05- 1533/755 (L/P)
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 34406760444
Numer dostawcy: 06.01.44
Parametry:Długość [mm] : 1533/755
z obu stron
wymagana liczba2
Typ układu hamulcowegoHamulce tarczowe
Długość 1 [mm]1533
Długość 2 [mm]755
Układ hamulcowy dla hamulca pomocniczego
nr EAN 5706021156171
dla numeru artykułu 91049300
dla numeru artykułu 91054700
dla numeru artykułu 91054800
dla numeru artykułu 91058700
dla numeru artykułu 91062400
Ilość części [-częściowy] 5
Techniczny numer informacyjny 97401 0442 9 1
nr EAN 4019722534492
Sekcja część tylna
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość 1/Długość 2 [mm] 1535/755
nr EAN 3322938151669
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
linka hamulcowa

Linka hamulcowa w układzie postojowym samochodu


Linka hamulcowa to podstawowy element całego układu hamulca postojowego. Bez niej, zaciągnięcie dźwigni nie przyniesie żadnego rezultatu, co w efekcie może zakończyć się stoczeniem samochodu, gdy pozostawiony został na wzniesieniu (nawet jeśli jest ono niewielkie). Pojawienie się pierwszych problemów może doprowadzić do awarii hamulca ręcznego, co będzie wiązać się z koniecznością wymiany niektórych elementów układu – jednym z najbardziej problematycznych jest wspomniana linka. Znajdziecie ją w tej kategorii, dlatego zachęcamy do zapoznania się z wyposażeniem, które przygotowaliśmy wraz z naszym zespołem. 
 

Zerwana linka hamulcowa? Samochód może sam odjechać!


Wielu użytkowników starszych modeli samochodów odpuszcza wymianę lub przeciąga ją w czasie, ponieważ obawia się kosztów związanych z wymianą tego elementu. Pozostawiają swój samochód na biegu, co stanowi zagrożenie. Nie zalecamy takiego rozwiązania sprawy, ponieważ bieg może przeskoczyć i auto po prostu samowolnie zjedzie blokując przejazd na ulicy lub uderzając w inny pojazd znajdujący się na parkingu. 

Żeby wymienić i naciągnąć linkę hamulca postojowego należy udać się do specjalistycznego zakładu. Fachowcy wykorzystują do swojej pracy profesjonalne narzędzia i własne umiejętności. Zalecamy nie podejmowania się samodzielnej wymiany lub naprawy. Problem najczęściej może pojawiać się w zimie, gdy linka po prostu będzie zamarzać – m.in. dlatego nie radzimy pozostawiać auta na zaciągniętym ręcznym hamulcu. 
 

Jak działa układ postojowy?


Gdy kierowca zaciągnie wajchę, siła zostaje przekazana na linki hamulcowe (lub jedną linkę, w zależności od modelu pojazdu i konstrukcji). Jeśli samochód wyposażony jest w jednen model, dalej rozdzielona jest ona na dwie części, z których każda biegnie do innego koła. W przypadku dwóch niezależnych linek, prowadzą one bezpośrednio do danego hamulca. Po zwolnieniu dźwigni, sprężyna powrotna obecna na każdym bębnie lub zacisku hamulcowym pozwala rozprężyć blokadę koła.