Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mg » układ hamulcowy Mg MGB kabriolet » linka hamulcowa Mg MGB kabriolet

linka hamulcowa do MG MGB kabriolet

wybierz typ samochodu MG MGB kabriolet :
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
Długość wewnętrzna [mm] 270
nr EAN 8717109170610
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
Długość wewnętrzna [mm] 1575
Długość zewnętrzna [mm] 1331
nr EAN 8717109172324
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
Długość wewnętrzna [mm] 1611
Długość zewnętrzna [mm] 1330
nr EAN 8717109172379
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1462
Długość zewnętrzna [mm] 1212
nr EAN 8717109179194
Długość [mm] 270
nr EAN 3165143520673
Status produktu: Normalny
Indeks: LIN 15.01.44
Marka: LINEX
Grupa towarowa TecDoc: Cięgno, hamulec postojowy
Nazwa: LINKA HAMULCA RĘCZNEGO FORD
Opis: FORD Mondeo z wyj. Kombi , L1611/1321
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 1005567
Numer dostawcy: 15.01.44
Parametry:Długość [mm] : 1611/1321
z obu stron
Indeks: LIN 15.01.40
Marka: LINEX
Grupa towarowa TecDoc: Cięgno, hamulec postojowy
Nazwa: LINKA HAMULCA RĘCZNEGO FORD
Opis: FORD Mondeo z wyj. Kombi , L1575/1331
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : F5RZ2A635A
Numer dostawcy: 15.01.40
Parametry:z obu stron Długość [mm] : 1575/1331
Indeks: LIN 15.01.41
Marka: LINEX
Grupa towarowa TecDoc: Cięgno, hamulec postojowy
Nazwa: LINKA HAMULCA RĘCZNEGO FORD
Opis: FORD Mondeo z wyj. Kombi , L1422/1213
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 1007172
Numer dostawcy: 15.01.41
Parametry:Długość [mm] : 1422/1213
z obu stron
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Długość 1/Długość 2 [mm] 1462/1212
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5907558569872
Długość [mm] 270
nr EAN 5703858591052
Długość 1/Długość 2 [mm] 1611/1321
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
nr EAN 5703858388997
Długość 1/Długość 2 [mm] 1462/1212
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5703858389000
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Ciężar [kg] 0,46
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
Długość 1/Długość 2 [mm] 1620/1328
Sekcja część tylna
nr EAN 3322937253739
Sekcja część tylna
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość [mm] 270
nr EAN 3322937992959
Wyświetlanie od 1 do 22 (z 22 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
linka hamulcowa

Linka hamulcowa w układzie postojowym samochodu


Linka hamulcowa to podstawowy element całego układu hamulca postojowego. Bez niej, zaciągnięcie dźwigni nie przyniesie żadnego rezultatu, co w efekcie może zakończyć się stoczeniem samochodu, gdy pozostawiony został na wzniesieniu (nawet jeśli jest ono niewielkie). Pojawienie się pierwszych problemów może doprowadzić do awarii hamulca ręcznego, co będzie wiązać się z koniecznością wymiany niektórych elementów układu – jednym z najbardziej problematycznych jest wspomniana linka. Znajdziecie ją w tej kategorii, dlatego zachęcamy do zapoznania się z wyposażeniem, które przygotowaliśmy wraz z naszym zespołem. 
 

Zerwana linka hamulcowa? Samochód może sam odjechać!


Wielu użytkowników starszych modeli samochodów odpuszcza wymianę lub przeciąga ją w czasie, ponieważ obawia się kosztów związanych z wymianą tego elementu. Pozostawiają swój samochód na biegu, co stanowi zagrożenie. Nie zalecamy takiego rozwiązania sprawy, ponieważ bieg może przeskoczyć i auto po prostu samowolnie zjedzie blokując przejazd na ulicy lub uderzając w inny pojazd znajdujący się na parkingu. 

Żeby wymienić i naciągnąć linkę hamulca postojowego należy udać się do specjalistycznego zakładu. Fachowcy wykorzystują do swojej pracy profesjonalne narzędzia i własne umiejętności. Zalecamy nie podejmowania się samodzielnej wymiany lub naprawy. Problem najczęściej może pojawiać się w zimie, gdy linka po prostu będzie zamarzać – m.in. dlatego nie radzimy pozostawiać auta na zaciągniętym ręcznym hamulcu. 
 

Jak działa układ postojowy?


Gdy kierowca zaciągnie wajchę, siła zostaje przekazana na linki hamulcowe (lub jedną linkę, w zależności od modelu pojazdu i konstrukcji). Jeśli samochód wyposażony jest w jednen model, dalej rozdzielona jest ona na dwie części, z których każda biegnie do innego koła. W przypadku dwóch niezależnych linek, prowadzą one bezpośrednio do danego hamulca. Po zwolnieniu dźwigni, sprężyna powrotna obecna na każdym bębnie lub zacisku hamulcowym pozwala rozprężyć blokadę koła.