Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Nissan » układ hamulcowy Nissan PATROL III/2 Hardtop (K260) » linka hamulcowa Nissan PATROL III/2 Hardtop (K260)

linka hamulcowa do NISSAN PATROL III/2 Hardtop (K260)

wybierz typ samochodu NISSAN PATROL III/2 Hardtop (K260):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 900
Długość zewnętrzna [mm] 785
nr EAN 8717109302998
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 925
Długość zewnętrzna [mm] 805
nr EAN 8717109303001
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 2735
Długość zewnętrzna [mm] 2586
nr EAN 8717109301885
Długość [mm] 2735
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633209120
Długość [mm] 925
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633209137
Długość [mm] 900
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633218047
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość 1/Długość 2 [mm] 924/806
nr EAN 5907558588347
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość 1/Długość 2 [mm] 898/783
nr EAN 5907558588354
Długość 1/Długość 2 [mm] 2735/2590
nr EAN 5703858789398
Układ hamulcowy dla hamulca pomocniczego
nr EAN 5706021155358
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość 1/Długość 2 [mm] 923/805
Sekcja część tylna
parzyste numery artykułów GCH2597
nr EAN 3322937517527
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość 1/Długość 2 [mm] 900/783
Sekcja część tylna
parzyste numery artykułów GCH2596
nr EAN 3322937517534
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość 1/Długość 2 [mm] 2735 / 2570
Sekcja Część środkowa
nr EAN 3322937517510
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
linka hamulcowa

Linka hamulcowa w układzie postojowym samochodu


Linka hamulcowa to podstawowy element całego układu hamulca postojowego. Bez niej, zaciągnięcie dźwigni nie przyniesie żadnego rezultatu, co w efekcie może zakończyć się stoczeniem samochodu, gdy pozostawiony został na wzniesieniu (nawet jeśli jest ono niewielkie). Pojawienie się pierwszych problemów może doprowadzić do awarii hamulca ręcznego, co będzie wiązać się z koniecznością wymiany niektórych elementów układu – jednym z najbardziej problematycznych jest wspomniana linka. Znajdziecie ją w tej kategorii, dlatego zachęcamy do zapoznania się z wyposażeniem, które przygotowaliśmy wraz z naszym zespołem. 
 

Zerwana linka hamulcowa? Samochód może sam odjechać!


Wielu użytkowników starszych modeli samochodów odpuszcza wymianę lub przeciąga ją w czasie, ponieważ obawia się kosztów związanych z wymianą tego elementu. Pozostawiają swój samochód na biegu, co stanowi zagrożenie. Nie zalecamy takiego rozwiązania sprawy, ponieważ bieg może przeskoczyć i auto po prostu samowolnie zjedzie blokując przejazd na ulicy lub uderzając w inny pojazd znajdujący się na parkingu. 

Żeby wymienić i naciągnąć linkę hamulca postojowego należy udać się do specjalistycznego zakładu. Fachowcy wykorzystują do swojej pracy profesjonalne narzędzia i własne umiejętności. Zalecamy nie podejmowania się samodzielnej wymiany lub naprawy. Problem najczęściej może pojawiać się w zimie, gdy linka po prostu będzie zamarzać – m.in. dlatego nie radzimy pozostawiać auta na zaciągniętym ręcznym hamulcu. 
 

Jak działa układ postojowy?


Gdy kierowca zaciągnie wajchę, siła zostaje przekazana na linki hamulcowe (lub jedną linkę, w zależności od modelu pojazdu i konstrukcji). Jeśli samochód wyposażony jest w jednen model, dalej rozdzielona jest ona na dwie części, z których każda biegnie do innego koła. W przypadku dwóch niezależnych linek, prowadzą one bezpośrednio do danego hamulca. Po zwolnieniu dźwigni, sprężyna powrotna obecna na każdym bębnie lub zacisku hamulcowym pozwala rozprężyć blokadę koła.