Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » układ hamulcowy Ford FOCUS III Furgon/hatchback » linka hamulcowa Ford FOCUS III Furgon/hatchback

linka hamulcowa do FORD FOCUS III Furgon/hatchback

wybierz typ samochodu FORD FOCUS III Furgon/hatchback:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość wewnętrzna [mm] 1546
Długość wewnętrzna [mm] 1463
Długość zewnętrzna [mm] 1436
Długość zewnętrzna [mm] 1356
nr EAN 8717109525724
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1940
Długość wewnętrzna [mm] 1870
Długość zewnętrzna [mm] 1748
Długość zewnętrzna [mm] 1827
nr EAN 8717109525731
Typ układu hamulcowego tarcza / bęben
Długość wewnętrzna [mm] 328
nr EAN 8717109643169
Długość 1 [mm] 1546
Długość 2 [mm] 1463
Dostępne MAPP-Code
Długość 1 [mm]1546
Długość 2 [mm]1463
Dostępne MAPP-Code
Długość [mm]230
Dostępne MAPP-Code
Długość [mm] 1940
Długość 1 [mm] 1870
nr EAN 4047026145168
Długość [mm] 1544
Strona zabudowy z tyłu
Ciężar [kg] 1,120
nr EAN 4054224089590
Długość [mm] 232
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Ciężar [kg] 0,050
nr EAN 4054224768297
Długość [mm] 1942
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Strona zabudowy w środku
Ciężar [kg] 1,45
nr EAN 4054224771594
Długość 1 [mm]1940
Długość 2 [mm]1870
Długość 1/Długość 2 [mm] 1940/1827+1870/1748
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
nr EAN 5703858889135
Długość [mm] 232
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Ciężar [kg] 0,050
nr EAN 4054228768293
Sekcja część tylna
Długość [mm] 230
Typ układu hamulcowego Hamulec bębnowy
nr EAN 3322938271084
Sekcja część przednia
Długość [mm] 328
Typ układu hamulcowego tarcza / bęben
nr EAN 3322938278229
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
linka hamulcowa

Linka hamulcowa w układzie postojowym samochodu


Linka hamulcowa to podstawowy element całego układu hamulca postojowego. Bez niej, zaciągnięcie dźwigni nie przyniesie żadnego rezultatu, co w efekcie może zakończyć się stoczeniem samochodu, gdy pozostawiony został na wzniesieniu (nawet jeśli jest ono niewielkie). Pojawienie się pierwszych problemów może doprowadzić do awarii hamulca ręcznego, co będzie wiązać się z koniecznością wymiany niektórych elementów układu – jednym z najbardziej problematycznych jest wspomniana linka. Znajdziecie ją w tej kategorii, dlatego zachęcamy do zapoznania się z wyposażeniem, które przygotowaliśmy wraz z naszym zespołem. 
 

Zerwana linka hamulcowa? Samochód może sam odjechać!


Wielu użytkowników starszych modeli samochodów odpuszcza wymianę lub przeciąga ją w czasie, ponieważ obawia się kosztów związanych z wymianą tego elementu. Pozostawiają swój samochód na biegu, co stanowi zagrożenie. Nie zalecamy takiego rozwiązania sprawy, ponieważ bieg może przeskoczyć i auto po prostu samowolnie zjedzie blokując przejazd na ulicy lub uderzając w inny pojazd znajdujący się na parkingu. 

Żeby wymienić i naciągnąć linkę hamulca postojowego należy udać się do specjalistycznego zakładu. Fachowcy wykorzystują do swojej pracy profesjonalne narzędzia i własne umiejętności. Zalecamy nie podejmowania się samodzielnej wymiany lub naprawy. Problem najczęściej może pojawiać się w zimie, gdy linka po prostu będzie zamarzać – m.in. dlatego nie radzimy pozostawiać auta na zaciągniętym ręcznym hamulcu. 
 

Jak działa układ postojowy?


Gdy kierowca zaciągnie wajchę, siła zostaje przekazana na linki hamulcowe (lub jedną linkę, w zależności od modelu pojazdu i konstrukcji). Jeśli samochód wyposażony jest w jednen model, dalej rozdzielona jest ona na dwie części, z których każda biegnie do innego koła. W przypadku dwóch niezależnych linek, prowadzą one bezpośrednio do danego hamulca. Po zwolnieniu dźwigni, sprężyna powrotna obecna na każdym bębnie lub zacisku hamulcowym pozwala rozprężyć blokadę koła.