Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » układ hamulcowy Volkswagen PASSAT B3/B4 Variant (3A5, 35I) » linka hamulcowa Volkswagen PASSAT B3/B4 Variant (3A5, 35I)

linka hamulcowa do VOLKSWAGEN PASSAT B3/B4 Variant (3A5, 35I)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN PASSAT B3/B4 Variant (3A5, 35I):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość wewnętrzna [mm] 1749
Długość zewnętrzna [mm] 1178
nr EAN 8717109176407
Długość [mm] 1749
Dostępne MAPP-Code 
nr EAN 4006633103213
Długość [mm] 1628
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Ciężar [kg] 0,2
dla numeru OE 357 609 721
nr EAN 4027816142126
Indeks: LIN 47.01.24
Marka: LINEX
Grupa towarowa TecDoc: Cięgno, hamulec postojowy
Nazwa: LINKA HAMULCA RĘCZNEGO VW
Opis: VW Passat 1,8, 2,0 , L1740/1177
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 357609721A
Numer dostawcy: 47.01.24
Parametry:hamulce tarczowe Długość [mm] : 1740/1177
z obu stron
Indeks: LIN 47.01.25
Marka: LINEX
Grupa towarowa TecDoc: Cięgno, hamulec postojowy
Nazwa: LINKA HAMULCA RĘCZNEGO VW
Opis: VW Passat 1,8, 2,0 , L1750/1177
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 357609721E
Numer dostawcy: 47.01.25
Parametry:hamulce tarczowe Długość [mm] : 1750/1177
z obu stron
Strona zabudowy z tyłu z lewej
Strona zabudowy z tyłu po prawej
Ciężar [kg] 0,42
Długość [mm] 1750
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Sekcja część tylna
nr EAN 3322937257751
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość 1/Długość 2 [mm] 1718/1165
Sekcja część tylna
nr EAN 3322937257768
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
linka hamulcowa

Linka hamulcowa w układzie postojowym samochodu


Linka hamulcowa to podstawowy element całego układu hamulca postojowego. Bez niej, zaciągnięcie dźwigni nie przyniesie żadnego rezultatu, co w efekcie może zakończyć się stoczeniem samochodu, gdy pozostawiony został na wzniesieniu (nawet jeśli jest ono niewielkie). Pojawienie się pierwszych problemów może doprowadzić do awarii hamulca ręcznego, co będzie wiązać się z koniecznością wymiany niektórych elementów układu – jednym z najbardziej problematycznych jest wspomniana linka. Znajdziecie ją w tej kategorii, dlatego zachęcamy do zapoznania się z wyposażeniem, które przygotowaliśmy wraz z naszym zespołem. 
 

Zerwana linka hamulcowa? Samochód może sam odjechać!


Wielu użytkowników starszych modeli samochodów odpuszcza wymianę lub przeciąga ją w czasie, ponieważ obawia się kosztów związanych z wymianą tego elementu. Pozostawiają swój samochód na biegu, co stanowi zagrożenie. Nie zalecamy takiego rozwiązania sprawy, ponieważ bieg może przeskoczyć i auto po prostu samowolnie zjedzie blokując przejazd na ulicy lub uderzając w inny pojazd znajdujący się na parkingu. 

Żeby wymienić i naciągnąć linkę hamulca postojowego należy udać się do specjalistycznego zakładu. Fachowcy wykorzystują do swojej pracy profesjonalne narzędzia i własne umiejętności. Zalecamy nie podejmowania się samodzielnej wymiany lub naprawy. Problem najczęściej może pojawiać się w zimie, gdy linka po prostu będzie zamarzać – m.in. dlatego nie radzimy pozostawiać auta na zaciągniętym ręcznym hamulcu. 
 

Jak działa układ postojowy?


Gdy kierowca zaciągnie wajchę, siła zostaje przekazana na linki hamulcowe (lub jedną linkę, w zależności od modelu pojazdu i konstrukcji). Jeśli samochód wyposażony jest w jednen model, dalej rozdzielona jest ona na dwie części, z których każda biegnie do innego koła. W przypadku dwóch niezależnych linek, prowadzą one bezpośrednio do danego hamulca. Po zwolnieniu dźwigni, sprężyna powrotna obecna na każdym bębnie lub zacisku hamulcowym pozwala rozprężyć blokadę koła.