Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Bmw » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Bmw V8 coupe (502) » łożysko i piasta koła Bmw V8 coupe (502) » łożysko koła Bmw V8 coupe (502)

łożysko koła do BMW V8 coupe (502)

wybierz typ samochodu BMW V8 coupe (502):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
59.00 zł
 Kup
Średnica [mm] 82
Ilość otworów 42,00
Szerokość [mm] 42,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787334623
cena brutto:
152.00 zł
 Kup
Ilość otworów 32,00
Szerokość [mm] 59,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego czujnika ABS
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787342659
cena brutto:
55.01 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Grubość 1 [mm] 36
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 42
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 82
Wysokość 1 [mm] 36
cena brutto:
49.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 25
Rozstaw śrub mocujących [mm] 108
Wymiar gwintu M12x1,25
Felga, ilość otworów 4
Szerokość [mm] 36
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 82
nr EAN 5908242693712
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny 4105920
nr EAN 5901159159579
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 82
Wysokość [mm] 36
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074240175
cena brutto:
79.00 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 325
Masa [g] 905
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 82
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 41,985
Szerokość 1 [mm] 36
nr EAN 3413520325336
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: