Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Audi A6 C4 Avant (4A5) » łożysko i piasta koła Audi A6 C4 Avant (4A5) » łożysko koła Audi A6 C4 Avant (4A5)

łożysko koła do AUDI A6 C4 Avant (4A5)

wybierz typ samochodu AUDI A6 C4 Avant (4A5):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
81.00 zł
 Kup
Ilość otworów 43,00
Szerokość [mm] 37,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787340525
cena brutto:
69.00 zł
 Kup
Grubość 1 [mm] 37
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 45
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 43
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 82
Wysokość 1 [mm] 37
średnica zewnętrzna [mm] 288
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 15
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 13
Wysokość [mm] 46,4
Wzór otworów/Ilość otworów 05/05
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Średnica otworu centrującego [mm] 68
Ciężar [kg] 6,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Techniczny numer informacyjny 53925PRO
nr EAN 4082300367447
średnica zewnętrzna [mm] 245
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 8
Wysokość [mm] 63,7
Wzór otworów/Ilość otworów 05/05
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Średnica otworu centrującego [mm] 68
Ciężar [kg] 3,6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Techniczny numer informacyjny 53924PRO
nr EAN 4082300367461
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Typ tarczy hamulcowej pełny
średnica zewnętrzna [mm] 245
Minimalna grubość [mm] 8
Ilość otworów 5
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Wysokość [mm] 64
Średnica otworu centrującego [mm] 68
Średnica wewnętrzna [mm] 135,5
otwór Ø [mm] 15,4
Szerokość [mm] 37
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 82
nr EAN 5908242692272
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny 4100180
nr EAN 5901159159333
Typ tarczy hamulcowej pełny
Ilość otworów 5
Średnica [mm] 245
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10,0
Wysokość [mm] 63,7
Średnica otworu centrującego [mm] 68,2
Numer seryjny 6050110
średnica zewnętrzna [mm] 245,0
nr EAN 5901159017305
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem osadczym sprężynującym
Średnica wewnętrzna [mm] 43
średnica zewnętrzna [mm] 82
Wysokość [mm] 37
Wymiar gwintu M16x1,5x77
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074133538
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Średnica wewnętrzna [mm] 43
średnica zewnętrzna [mm] 82
Wysokość [mm] 37
Wymiar gwintu M16x1,5x77
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074112243
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Średnica wewnętrzna [mm] 39
średnica zewnętrzna [mm] 130
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Felga, ilość otworów 5
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074285190
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 288
Wysokość [mm] 46,2
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 25
Minimalna grubość [mm] 23
Średnica otworu centrującego [mm] 68
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Ø otworu sworznia koła [mm] 15,4
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074190746
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 288
Wysokość [mm] 46,2
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 15
Minimalna grubość [mm] 13
Średnica otworu centrującego [mm] 68
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Ø otworu sworznia koła [mm] 15,4
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej pełny
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074208113
Strona zabudowy Oś tylna
średnica zewnętrzna [mm] 245
Wysokość [mm] 64,2
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Minimalna grubość [mm] 8
Średnica otworu centrującego [mm] 68
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Ø otworu sworznia koła [mm] 15,4
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej pełny
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074207758
Strona zabudowy Oś tylna
średnica zewnętrzna [mm] 245
Wysokość [mm] 64,2
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Minimalna grubość [mm] 8
Średnica otworu centrującego [mm] 68
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Ø otworu sworznia koła [mm] 15,4
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej pełny
Powierzchnia Płytki pokryte cynkiem
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074207734
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 288
Wysokość [mm] 46,2
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 25
Minimalna grubość [mm] 23
Średnica otworu centrującego [mm] 68
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Ø otworu sworznia koła [mm] 15,4
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Powierzchnia Płytki pokryte cynkiem
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074160428
średnica zewnętrzna [mm] 245
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 8
Wysokość [mm] 63,7
Wzór otworów/Ilość otworów 05/05
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Średnica otworu centrującego [mm] 68
Ciężar [kg] 3,6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 30
Szerokość opakowania [cm] 28,5
Wysokość opakowania [cm] 15
Techniczny numer informacyjny 98200 0575 0 1 PRO
nr EAN 4019722300929
cena brutto:
137.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 288
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 15
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 13
Wysokość [mm] 46,4
Wzór otworów/Ilość otworów 05/05
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Średnica otworu centrującego [mm] 68
Ciężar [kg] 6,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Długość opakowania [cm] 33
Szerokość opakowania [cm] 31,5
Wysokość opakowania [cm] 12
Techniczny numer informacyjny 98200 0574 0 1 PRO+
nr EAN 4019722471315
Wyświetlanie od 1 do 18 (z 18 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: