Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Fiat SIENA (178_, 172_, 372_) » łożysko i piasta koła Fiat SIENA (178_, 172_, 372_) » łożysko koła Fiat SIENA (178_, 172_, 372_)

łożysko koła do FIAT SIENA (178_, 172_, 372_)

wybierz typ samochodu FIAT SIENA (178_, 172_, 372_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
136.00 zł
 Kup
Ilość otworów 49,00
Szerokość [mm] 42,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego czujnika ABS
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787340938
średnica zewnętrzna [mm] 360
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 36
Typ tarczy hamulcowej perforowany / wentylowany
Minimalna grubość [mm] 34
Wysokość [mm] 64,5
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Ciężar [kg] 15,6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Liczba śrub 1
Techniczny numer informacyjny 54203PRO_HC
nr EAN 4082300659757
Szerokość 1 [mm] 19
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 22
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 68
nr EAN 5908242693415
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny K4101190
nr EAN 5901159207010
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 22
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 40
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 45,25
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 68
Wysokość 1 [mm] 17
Wysokość 2 [mm] 21,4
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074413203
Strona zabudowy Oś tylna
średnica zewnętrzna [mm] 300
Wysokość [mm] 58,3
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 12
Minimalna grubość [mm] 10
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Ø otworu sworznia koła [mm] 15,3
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej pełny
Powierzchnia Płytki pokryte cynkiem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074209189
cena brutto:
101.00 zł
 Kup
Masa [g] 505
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 45,237
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 21,986
Szerokość 1 [mm] 15,494
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 3413520601553
cena brutto:
165.00 zł
 Kup
Masa [g] 1635
Ilość otworów 4
nr EAN 3413520649074
cena brutto:
149.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 300
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 12
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 10
Wysokość [mm] 58,4
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Średnica otworu centrującego [mm] 67
Ciężar [kg] 5,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 33,5
Szerokość opakowania [cm] 32
Wysokość opakowania [cm] 13,5
Techniczny numer informacyjny 98200 1765 0 1 PRO
nr EAN 4019722312632
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: