Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Ford C-MAX II (DXA/CB7, DXA/CEU) » łożysko i piasta koła Ford C-MAX II (DXA/CB7, DXA/CEU) » łożysko koła Ford C-MAX II (DXA/CB7, DXA/CEU)

łożysko koła do FORD C-MAX II (DXA/CB7, DXA/CEU)

wybierz typ samochodu FORD C-MAX II (DXA/CB7, DXA/CEU):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
128.01 zł
 Kup
Ilość otworów 45,00
Szerokość [mm] 42,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787340181
cena brutto:
73.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Grubość 1 [mm] 42
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 45
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 82
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Wysokość 1 [mm] 42
Ilość zębów, pierścień ABS 44
cena brutto:
187.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Rozstaw śrub mocujących [mm] 108
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 136
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 5
średnica zewnętrzna [mm] 280
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 11
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 9
Wysokość [mm] 50,7
Wzór otworów/Ilość otworów 05/05
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Średnica otworu centrującego [mm] 63,5
Ciężar [kg] 4,6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Techniczny numer informacyjny 55389PRO
nr EAN 4082300475883
średnica zewnętrzna [mm] 300
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 25
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 23
Wysokość [mm] 48,5
Wzór otworów/Ilość otworów 05/05
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Średnica otworu centrującego [mm] 63,5
Ciężar [kg] 8,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Techniczny numer informacyjny 54413PRO_HC
nr EAN 4082300660265
średnica zewnętrzna [mm] 278
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 25
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 23
Wysokość [mm] 48,5
Wzór otworów/Ilość otworów 05/05
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Średnica otworu centrującego [mm] 63,5
Ciężar [kg] 6,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Techniczny numer informacyjny 55377PRO_HC
nr EAN 4082300661156
cena brutto:
104.00 zł
 Kup
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 25
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
średnica zewnętrzna [mm] 278,0
Wysokość [mm] 49
Średnica otworu centrującego [mm] 63,5
Średnica wewnętrzna [mm] 140,0
otwór Ø [mm] 13,7
Oznaczenie kontrolne E1 90R-02C0115/0334
Minimalna grubość [mm] 23,0
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Powierzchnia pokryty
Ilość otworów 5
Dostępne MAPP-Code 
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108,0
Szerokość [mm] 42
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 82
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Strona zabudowy Oś tylna
średnica zewnętrzna [mm] 280
Wysokość [mm] 50,8
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 11
Minimalna grubość [mm] 9
Średnica otworu centrującego [mm] 63,5
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Ø otworu sworznia koła [mm] 13,7
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej pełny
Powierzchnia Płytki pokryte cynkiem
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074200384
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 82
Wysokość [mm] 42
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074092132
Strona zabudowy Oś tylna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
średnica zewnętrzna [mm] 136
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Felga, ilość otworów 5
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074259146
cena brutto:
144.00 zł
 Kup
Masa [g] 985
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 82
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 45
Szerokość 1 [mm] 42
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 3413521321672
cena brutto:
153.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 278
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 25
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 23
Wysokość [mm] 48,5
Wzór otworów/Ilość otworów 05/05
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Średnica otworu centrującego [mm] 63,5
Ciężar [kg] 6,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 33
Szerokość opakowania [cm] 31,5
Wysokość opakowania [cm] 12
Techniczny numer informacyjny 98200 2377 0 1 PRO
nr EAN 4019722438424
cena brutto:
149.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 280
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 11
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 9
Wysokość [mm] 50,7
Wzór otworów/Ilość otworów 05/05
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Średnica otworu centrującego [mm] 63,5
Ciężar [kg] 4,6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 33
Szerokość opakowania [cm] 31,5
Wysokość opakowania [cm] 12
Techniczny numer informacyjny 98200 2389 0 1 PRO
nr EAN 4019722446283
cena brutto:
155.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 300
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 25
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 23
Wysokość [mm] 48,5
Wzór otworów/Ilość otworów 05/05
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Średnica otworu centrującego [mm] 63,5
Ciężar [kg] 8,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Długość opakowania [cm] 33
Szerokość opakowania [cm] 31,5
Wysokość opakowania [cm] 12
Techniczny numer informacyjny 98200 1413 0 1 PRO+
nr EAN 4019722474743
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: