Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Opel ASCONA C (J82) » łożysko i piasta koła Opel ASCONA C (J82) » łożysko koła Opel ASCONA C (J82)

łożysko koła do OPEL ASCONA C (J82)

wybierz typ samochodu OPEL ASCONA C (J82):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
25.01 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm] 13,00
Ilość otworów 29,00
Liczba otworów do mocowania 17
Szerokość [mm] 14,00
Szerokość 2 [mm] 39
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787340600
cena brutto:
41.00 zł
 Kup
Ilość otworów 39,00
Szerokość [mm] 37,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787341836
Szerokość [mm] 8,5
Średnica wewnętrzna [mm] 40,0
średnica zewnętrzna [mm] 52,0
średnica zewnętrzna [mm] 62,0
Materiał NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Ciężar [kg] 0,098
nr EAN 4027816031178
cena brutto:
51.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Grubość 1 [mm] 37
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 39
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 72
Wysokość 1 [mm] 37
średnica zewnętrzna [mm] 236
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 20
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 17
Wysokość [mm] 41
Wzór otworów/Ilość otworów 04/07
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Średnica otworu centrującego [mm] 60
Ciężar [kg] 4,0
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Techniczny numer informacyjny 52413PRO_HC
nr EAN 4082300658798
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 20
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
średnica zewnętrzna [mm] 236
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 14
Ilość otworów 4
Szerokość 1 [mm] 14,2
Szerokość 2 [mm] 14,2
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 50,3
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 39,9
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 29
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 17,5
nr EAN 5908242692395
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny 4101510
nr EAN 5901159159289
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny 4101520
nr EAN 5901159159807
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Ilość otworów 4
Średnica [mm] 236
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 20,0
Wysokość [mm] 41,3
Średnica otworu centrującego [mm] 60,0
Numer seryjny 6041560
średnica zewnętrzna [mm] 236,0
nr EAN 5901159015998
Średnica bębna hamulcowego 200
Ilość otworów 4
Wysokość [mm] 69,2
Średnica otworu centrującego [mm] 57,0
Numer seryjny 6061500
nr EAN 5901159084413
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 29
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 17,5
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 50
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 40
Wysokość 1 [mm] 14,73
Wysokość 2 [mm] 15
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074109007
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Średnica wewnętrzna [mm] 39
średnica zewnętrzna [mm] 72
Wysokość [mm] 37
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074239902
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
średnica zewnętrzna [mm] 120
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Felga, ilość otworów 4
Średnica [mm] 39
nr EAN 4040074226346
Strona zabudowy Oś tylna
Śr. zewn. bębna ham. [mm] 242
Śr. wewn. bębna ham. [mm] 200
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] 201
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] 53
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] 67
Średnica otworu centrującego [mm] 57
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Ilość otworów 4
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074154106
alternatywny zestaw naprawczy 300 334 1101/S
Średnica wewnętrzna [mm] 39
średnica zewnętrzna [mm] 72
Wysokość [mm] 37
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074053829
alternatywny zestaw naprawczy 100 598 0101
alternatywny zestaw naprawczy 100 598 0101/SK
Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy Oś tylna
Średnica wewnętrzna [mm] 29
średnica zewnętrzna [mm] 50
Wysokość [mm] 14,73
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074285527
cena brutto:
34.00 zł
 Kup
Masa [g] 230
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 39,878
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 17,462
Szerokość 1 [mm] 13,843
nr EAN 3413520706241
cena brutto:
74.00 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 130
Moment dokręcenia [Nm] 20
Masa [g] 660
Kąt obrotu [°] 90
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 72
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 39
Szerokość 1 [mm] 37
nr EAN 3413520498894
średnica zewnętrzna [mm] 236
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 20
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 17
Wysokość [mm] 41
Wzór otworów/Ilość otworów 04/07
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Średnica otworu centrującego [mm] 60
Ciężar [kg] 4,0
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 27
Szerokość opakowania [cm] 25,5
Wysokość opakowania [cm] 10
Techniczny numer informacyjny 98200 0296 0 1 PRO
nr EAN 4019722308697
Wyświetlanie od 1 do 20 (z 20 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: