Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Pontiac » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Pontiac » łożysko i piasta koła Pontiac » łożysko koła Pontiac

łożysko koła do PONTIAC

wybierz model samochodu PONTIAC:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
107.99 zł
 Kup
Ilość otworów 26,00
Szerokość [mm] 86,00
Średnica 2 [mm] 5
nr EAN 8021787344820
cena brutto:
76.00 zł
 Kup
Rozstaw śrub mocujących [mm] 100
średnica zewnętrzna [mm] 133
Średnica wewnętrzna [mm] 25
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 4
Felga, ilość otworów 4
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
średnica zewnętrzna [mm] 133
Średnica wewnętrzna [mm] 25
Wysokość [mm] 74
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 9435398505294
Felga, ilość otworów 4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny 4105296
nr EAN 5901159207447
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 108
Szerokość [mm] 17
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 94
Rodzaj łożyska Łożysko toczne wałeczkowe
nr EAN 4040074464076
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Grubość [mm] 8
Średnica wewnętrzna [mm] 75
średnica zewnętrzna [mm] 85
Ilość zębów, pierścień ABS 44
nr EAN 4040074055199
cena brutto:
206.00 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 250
Masa [g] 1225
Ilość otworów 6
nr EAN 3413520323165
cena brutto:
234.00 zł
 Kup
Masa [g] 2005
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 133
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 25
Szerokość 1 [mm] 54
Ilość otworów 4
nr EAN 3413520323417
cena brutto:
257.00 zł
 Kup
Średnica bębna hamulcowego 228,6
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] 52,5
Śr. zewn. bębna ham. [mm] 278
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] 72,5
Wzór otworów/Ilość otworów 04/08
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] 229,5
Średnica otworu centrującego [mm] 66
Ciężar [kg] 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Długość opakowania [cm] 30,8
Szerokość opakowania [cm] 30,4
Wysokość opakowania [cm] 8,6
Techniczny numer informacyjny 98100 0137 0 1
nr EAN 4019722173110
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: