Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Seat » sprzęgło Seat IBIZA III (6L1) » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny Seat IBIZA III (6L1) » łożysko oporowe Seat IBIZA III (6L1)

łożysko oporowe do SEAT IBIZA III (6L1)

wybierz typ samochodu SEAT IBIZA III (6L1):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tuleją prowadzącą
Ciężar [kg] 0,134
dla numeru OE 02T 141 170 C
nr EAN 5050063306460
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tuleją prowadzącą
nr EAN 4005108334220
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem oporowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tuleją prowadzącą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dźwignią wysprzęglika
Sposób montażu montowany wcześniej
nr EAN 4005108892508
Numer komponentu 2
Masa [g] 415
nr EAN 8050483599968
cena brutto:
83.00 zł
 Kup
Parametr MKB-00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tuleją prowadzącą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dźwignią wysprzęglika
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem oporowym
nr EAN 4013872575442
cena brutto:
65.01 zł
 Kup
Parametr MKB-00
nr EAN 4013872575466
cena brutto:
51.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tuleją prowadzącą
Tryb pracy mechaniczne
dla numeru OE 02T 141 170C
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko oporowe

Łożysko oporowe sprzęgła


Łożysko oporowe to niezbędny element każdego sprzęgła samochodowego, istotny dla prawidłowego działania całego układu napędowego. Ma prostą budowę i bardzo rzadko wymaga wymiany. 

Łożysko oporowe - gdzie się znajduje i jak działa?

Łożysko oporowe, zwane inaczej łożyskiem wciskowym, to element łączący ruchomy element sprzęgła ze stałym mechanizmem rozłączającym od przekładni. Znajduje się ono na osi sprzęgła i naciska na sprężyną talerzową, względem której powinno być wycentrowane. Montowane jest w tulei prowadzącej. Zadaniem łożyska oporowego jest przenoszenie nacisku podczas rozłączania sprzęgła. Aby układ sterowania sprzęgłem działał prawidłowo, niezbędna jest bezbłędna, płynna współpraca łożyska z tuleją, w której się znajduje.

Usterki łożyska oporowego

To właśnie problemy na linii łożysko-tuleja są najczęstszym powodem usterek. Brak prawidłowej współpracy pomiędzy tymi elementami prowadzi do nieprawidłowości przy zasprzęglaniu i rozsprzęglaniu. Luzy w układzie, wynikające często z mechanicznych uszkodzeń, prowadzą w efekcie do ślizgania się tarczy sprzęgłowej, czego konsekwencją może być spalenie się tej tarczy. Jednym z głównych objawów nieprawidłowego funkcjonowania łożyska wciskowego jest charakterystyczny głośny dźwięk po wciśnięciu sprzęgła.

Początkowo drobne usterki we wnętrzu tulei są niezauważalne, ale ich efekt może być poważny w skutkach. Dlatego, aby cały podzespół pracował długo i bez problemów, należy przy każdej wymianie sprzęgła nie zapominać również o wymianie łożyska oporowego. Nie warto tego elementu pomijać, ani na nim oszczędzać, szczególnie, że wymiana łożyska nie jest naprawą ani skomplikowaną, ani szczególnie kosztowną.

W naszej ofercie znajdują się łożyska oporowe o dużej wytrzymałości i najlepszej jakości, dostarczane przez renomowanych producentów.