Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Lancia » sprzęgło Lancia AURELIA Spider » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny Lancia AURELIA Spider » łożysko oporowe Lancia AURELIA Spider

łożysko oporowe do LANCIA AURELIA Spider

wybierz typ samochodu LANCIA AURELIA Spider:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
105.01 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 62,1
Średnica wewnętrzna [mm] 31,9
Wysokość [mm] 25,3
Szerokość [mm] 55,2
nr EAN 5411450679206
cena brutto:
103.00 zł
 Kup
Ciężar [kg] 0,140
nr EAN 5050063033212
cena brutto:
54.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm] 32
średnica zewnętrzna [mm] 61,5
Wysokość [mm] 25
Długość [mm] 46
nr EAN 8033001315936
Status produktu: Normalny
nr EAN 4005108815521
cena brutto:
99.00 zł
 Kup
Parametr KZIS-0
nr EAN 4013872769735
cena brutto:
47.00 zł
 Kup
Parametr KZIS-0
nr EAN 4013872963058
cena brutto:
132.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 7316575716288
cena brutto:
66.00 zł
 Kup
Długość całkowita [mm] 36
Rozstaw widełek [mm] 46
Długość 2 [mm] 21
Ciężar [kg] 0,168
nr EAN 3276428042312
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko oporowe

Łożysko oporowe sprzęgła


Łożysko oporowe to niezbędny element każdego sprzęgła samochodowego, istotny dla prawidłowego działania całego układu napędowego. Ma prostą budowę i bardzo rzadko wymaga wymiany. 

Łożysko oporowe - gdzie się znajduje i jak działa?

Łożysko oporowe, zwane inaczej łożyskiem wciskowym, to element łączący ruchomy element sprzęgła ze stałym mechanizmem rozłączającym od przekładni. Znajduje się ono na osi sprzęgła i naciska na sprężyną talerzową, względem której powinno być wycentrowane. Montowane jest w tulei prowadzącej. Zadaniem łożyska oporowego jest przenoszenie nacisku podczas rozłączania sprzęgła. Aby układ sterowania sprzęgłem działał prawidłowo, niezbędna jest bezbłędna, płynna współpraca łożyska z tuleją, w której się znajduje.

Usterki łożyska oporowego

To właśnie problemy na linii łożysko-tuleja są najczęstszym powodem usterek. Brak prawidłowej współpracy pomiędzy tymi elementami prowadzi do nieprawidłowości przy zasprzęglaniu i rozsprzęglaniu. Luzy w układzie, wynikające często z mechanicznych uszkodzeń, prowadzą w efekcie do ślizgania się tarczy sprzęgłowej, czego konsekwencją może być spalenie się tej tarczy. Jednym z głównych objawów nieprawidłowego funkcjonowania łożyska wciskowego jest charakterystyczny głośny dźwięk po wciśnięciu sprzęgła.

Początkowo drobne usterki we wnętrzu tulei są niezauważalne, ale ich efekt może być poważny w skutkach. Dlatego, aby cały podzespół pracował długo i bez problemów, należy przy każdej wymianie sprzęgła nie zapominać również o wymianie łożyska oporowego. Nie warto tego elementu pomijać, ani na nim oszczędzać, szczególnie, że wymiana łożyska nie jest naprawą ani skomplikowaną, ani szczególnie kosztowną.

W naszej ofercie znajdują się łożyska oporowe o dużej wytrzymałości i najlepszej jakości, dostarczane przez renomowanych producentów.