Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Land Rover » sprzęgło Land Rover DEFENDER Station Wagon (L316, L315) » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny Land Rover DEFENDER Station Wagon (L316, L315) » łożysko oporowe Land Rover DEFENDER Station Wagon (L316, L315)

łożysko oporowe do LAND ROVER DEFENDER Station Wagon (L316, L315)

wybierz typ samochodu LAND ROVER DEFENDER Station Wagon (L316, L315):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
69.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 50
Średnica wewnętrzna [mm] 33
Wysokość [mm] 22
Szerokość [mm] 79
nr EAN 5411450612821
cena brutto:
77.99 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 50
Średnica wewnętrzna [mm] 33
Wysokość [mm] 22
Szerokość [mm] 70
nr EAN 5411450612807
Ciężar [kg] 0,248
nr EAN 5050063333176
cena brutto:
64.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm] 33
średnica zewnętrzna [mm] 66
Wysokość [mm] 24,4
Długość [mm] 74
nr EAN 8033001027501
Status produktu: Normalny
nr EAN 4005108485779
Status produktu: Normalny
nr EAN 4005108540676
ParametrKZIS-1
EAN4059923023692
StanFabrycznie nowy
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii łożysko oporowe pasujące do LAND ROVER DEFENDER Station Wagon (L316, L315)
łożysko oporowe

Łożysko oporowe sprzęgła


Łożysko oporowe to niezbędny element każdego sprzęgła samochodowego, istotny dla prawidłowego działania całego układu napędowego. Ma prostą budowę i bardzo rzadko wymaga wymiany. 

Łożysko oporowe - gdzie się znajduje i jak działa?

Łożysko oporowe, zwane inaczej łożyskiem wciskowym, to element łączący ruchomy element sprzęgła ze stałym mechanizmem rozłączającym od przekładni. Znajduje się ono na osi sprzęgła i naciska na sprężyną talerzową, względem której powinno być wycentrowane. Montowane jest w tulei prowadzącej. Zadaniem łożyska oporowego jest przenoszenie nacisku podczas rozłączania sprzęgła. Aby układ sterowania sprzęgłem działał prawidłowo, niezbędna jest bezbłędna, płynna współpraca łożyska z tuleją, w której się znajduje.

Usterki łożyska oporowego

To właśnie problemy na linii łożysko-tuleja są najczęstszym powodem usterek. Brak prawidłowej współpracy pomiędzy tymi elementami prowadzi do nieprawidłowości przy zasprzęglaniu i rozsprzęglaniu. Luzy w układzie, wynikające często z mechanicznych uszkodzeń, prowadzą w efekcie do ślizgania się tarczy sprzęgłowej, czego konsekwencją może być spalenie się tej tarczy. Jednym z głównych objawów nieprawidłowego funkcjonowania łożyska wciskowego jest charakterystyczny głośny dźwięk po wciśnięciu sprzęgła.

Początkowo drobne usterki we wnętrzu tulei są niezauważalne, ale ich efekt może być poważny w skutkach. Dlatego, aby cały podzespół pracował długo i bez problemów, należy przy każdej wymianie sprzęgła nie zapominać również o wymianie łożyska oporowego. Nie warto tego elementu pomijać, ani na nim oszczędzać, szczególnie, że wymiana łożyska nie jest naprawą ani skomplikowaną, ani szczególnie kosztowną.

W naszej ofercie znajdują się łożyska oporowe o dużej wytrzymałości i najlepszej jakości, dostarczane przez renomowanych producentów.