Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Peugeot » sprzęgło Peugeot 306 Break (7E, N3, N5) » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny Peugeot 306 Break (7E, N3, N5) » łożysko oporowe Peugeot 306 Break (7E, N3, N5)

łożysko oporowe do PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5)

wybierz typ samochodu PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ciężar [kg] 0,012
dla numeru OE 2041.50
nr EAN 5050063305548
Status produktu: Normalny
nr EAN 4005108260314
Status produktu: Normalny
nr EAN 4005108001252
cena brutto:
59.00 zł
 Kup
Opcja wyposażenia DELPHI
Tryb pracy elektroniczny
Napięcie [V] 12
cena brutto:
59.00 zł
 Kup
Napięcie [V] 12
cena brutto:
97.00 zł
 Kup
Opcja wyposażenia DELPHI
Napięcie [V] 12
Numer komponentu 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tulejką
Masa [g] 1227
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dźwignią
nr EAN 8049641591548
cena brutto:
37.00 zł
 Kup
Parametr KZIS-00
nr EAN 4013872054770
cena brutto:
42.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 7316571002668
cena brutto:
51.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 7316571427126
cena brutto:
57.99 zł
 Kup
Szerokość nominalna [mm] 34
Długość całkowita [mm] 20,5
Średnica wewnętrzna [mm] 24
Rozstaw widełek [mm] 61,3
Ciężar [kg] 0,122
nr EAN 3276420799375
cena brutto:
92.00 zł
 Kup
Szerokość nominalna [mm] 34
Długość całkowita [mm] 18,5
Ciężar [kg] 0,11
nr EAN 3276428040363
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko oporowe

Łożysko oporowe sprzęgła


Łożysko oporowe to niezbędny element każdego sprzęgła samochodowego, istotny dla prawidłowego działania całego układu napędowego. Ma prostą budowę i bardzo rzadko wymaga wymiany. 

Łożysko oporowe - gdzie się znajduje i jak działa?

Łożysko oporowe, zwane inaczej łożyskiem wciskowym, to element łączący ruchomy element sprzęgła ze stałym mechanizmem rozłączającym od przekładni. Znajduje się ono na osi sprzęgła i naciska na sprężyną talerzową, względem której powinno być wycentrowane. Montowane jest w tulei prowadzącej. Zadaniem łożyska oporowego jest przenoszenie nacisku podczas rozłączania sprzęgła. Aby układ sterowania sprzęgłem działał prawidłowo, niezbędna jest bezbłędna, płynna współpraca łożyska z tuleją, w której się znajduje.

Usterki łożyska oporowego

To właśnie problemy na linii łożysko-tuleja są najczęstszym powodem usterek. Brak prawidłowej współpracy pomiędzy tymi elementami prowadzi do nieprawidłowości przy zasprzęglaniu i rozsprzęglaniu. Luzy w układzie, wynikające często z mechanicznych uszkodzeń, prowadzą w efekcie do ślizgania się tarczy sprzęgłowej, czego konsekwencją może być spalenie się tej tarczy. Jednym z głównych objawów nieprawidłowego funkcjonowania łożyska wciskowego jest charakterystyczny głośny dźwięk po wciśnięciu sprzęgła.

Początkowo drobne usterki we wnętrzu tulei są niezauważalne, ale ich efekt może być poważny w skutkach. Dlatego, aby cały podzespół pracował długo i bez problemów, należy przy każdej wymianie sprzęgła nie zapominać również o wymianie łożyska oporowego. Nie warto tego elementu pomijać, ani na nim oszczędzać, szczególnie, że wymiana łożyska nie jest naprawą ani skomplikowaną, ani szczególnie kosztowną.

W naszej ofercie znajdują się łożyska oporowe o dużej wytrzymałości i najlepszej jakości, dostarczane przez renomowanych producentów.