Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » napęd osi Audi 80 B2 sedan (811, 813, 814, 819, 853) » mechanizm różnicowy Audi 80 B2 sedan (811, 813, 814, 819, 853)

mechanizm różnicowy do AUDI 80 B2 sedan (811, 813, 814, 819, 853)

wybierz typ samochodu AUDI 80 B2 sedan (811, 813, 814, 819, 853):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy od strony czołowej
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 32
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 47
Wysokość 1 [mm] 10
Rodzaj gwintu Gwint zmienny
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 3358960127099
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 52
Wysokość 1 [mm] 9
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint zmienny
nr EAN 3358960338631
Wysokość [mm] 10,00
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Średnica wewnętrzna [mm] 32,00
średnica zewnętrzna [mm] 47,00
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału 827S DD W
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Kierunek obrotów przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
kierunkowa 
Wysokość [mm] 9
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 52
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Rodzaj gwintu Gwint zmienny
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Strona zabudowy Oś napędowa
średnica zewnętrzna [mm] 47
Grubość [mm] 10
Średnica wewnętrzna [mm] 32
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Ciężar [kg] 0,195
nr EAN 4046001639517
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
mechanizm różnicowy

Mechanizm różnicowy


Dyferencjał jest nieodłączną częścią układu jezdnego. Jego zaletą jest zmniejszenie zużycia opon i zużycia paliwa. Jego działanie polega na zwiększeniu obrotów koła, które ma mniejsze obciążenie. Na przykład podczas skręcania rozkłada prędkość obrotów między kołami osi, aby pokonanie zakrętu było łatwiejsze (koło zewnętrzne w czasie zakrętu musi mieć szybsze obroty, niż koło wewnętrzne). Najlepiej działanie dyferencjału widać podczas jazdy terenowej. Sprawny układ różnicowy można łatwo sprawdzić przez podniesienie kół osi napędowej, wyłączenie silnika i wrzucenie biegu. Następnie należy przekręcić jednym kołem samochodu, a drugie powinno kręcić się w drugą stronę, oznacza to, że układ jest w pełni sprawny. W przypadku pojazdu silnikowego z napędem na cztery koła, zastosowane są dwa dyferencjały, na przedniej osi i na tylnej osi.

Dwa układy są połączone ze sobą wałem napędowym. W takich pojazdach jak samochody terenowe, ciągniki itp. są zamontowane specjalne mechanizmy blokujące mechanizm różnicowy. Jest to przydatne, gdy pojazd zostanie unieruchomiony na miękkiej ziemi, powoduje to kręcenie się obu kół z jednakową prędkością bez względu na obciążenie kół. Gdy samochód bez włączonej blokady dyferencjału utknie w błocie zazwyczaj, kręci się tylko jedno z kół, co uniemożliwia poruszanie się pojazdu. Mechanizm różnicowy jest zbudowany ze stożkowych kół zębatych, obudowy, półosi napędowych, wału napędowego, pierścieni ślizgowych i koła talerzowego.

W nowoczesnych samochodach można spotkać różne typy mechanizmów różnicowych, na przykład: z kołami zębatymi stożkowymi, z przekładnią planetarną. Mechanizm różnicowy powinien mieć zapewnioną odpowiednią ilość oleju. Powinno być go odpowiednio dużo, żeby układ służył przez długie lata. W obecnych samochodach wymiana oleju przekładniowego powinna nastąpić co około 100-150 tysięcy kilometrów. W przypadku uszkodzenia układu następuje problem z ruszeniem samochodu z miejsca.