
| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 50 | 
| Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 78 | 
| Wysokość 1 [mm] | 10 | 
| Wysokość 2 [mm] | 15 | 
| Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) | 
| Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | 
| Rodzaj gwintu | Gwint prawoskrętny | 
| nr EAN | 3358960600172 | 

| Średnica wewnętrzna [mm] | 50 | 
| średnica zewnętrzna [mm] | 78 | 
| Wysokość [mm] | 10 | 
| Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału | A/BS | 
| Rodzaj gwintu | Gwint prawoskrętny | 
| Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | 
| nr EAN | 4041248862858 | 

| Grubość [mm] | 60,0 | 
| Średnica wewnętrzna [mm] | 18,0 | 
| średnica zewnętrzna [mm] | 68,0 | 
| Strona zabudowy | z lewej | 
| Strona zabudowy | z tyłu | 
| Rodzaj łożyskowania | Hydrołożysko | 
| Ciężar [kg] | 0,491 | 
| nr EAN | 4027816293675 | 

| Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) | 
| Średnica wewnętrzna [mm] | 50 | 
| średnica zewnętrzna [mm] | 78 | 
| Szerokość [mm] | 15 | 
| Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału | A SL | 
| Rodzaj gwintu | Gwint prawoskrętny | 
| Szerokość [mm] | 10 | 
| nr EAN | 4026634308943 | 

| Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) | 
| Średnica wewnętrzna [mm] | 50 | 
| średnica zewnętrzna [mm] | 100,1 | 
| Szerokość [mm] | 15 | 
| Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału | AB SL | 
| Rodzaj gwintu | Gwint zmienny | 
| Szerokość [mm] | 10 | 
| nr EAN | 4026634308950 | 

| Grubość [mm] | 60,0 | 
| Średnica wewnętrzna [mm] | 18,0 | 
| średnica zewnętrzna [mm] | 68,0 | 
| Strona zabudowy | z lewej | 
| Strona zabudowy | z tyłu | 
| Rodzaj łożyskowania | Hydrołożysko | 
| Ciężar [kg] | 0,491 | 
| nr EAN | 4044688546722 | 
Dyferencjał jest nieodłączną częścią układu jezdnego. Jego zaletą jest zmniejszenie zużycia opon i zużycia paliwa. Jego działanie polega na zwiększeniu obrotów koła, które ma mniejsze obciążenie. Na przykład podczas skręcania rozkłada prędkość obrotów między kołami osi, aby pokonanie zakrętu było łatwiejsze (koło zewnętrzne w czasie zakrętu musi mieć szybsze obroty, niż koło wewnętrzne). Najlepiej działanie dyferencjału widać podczas jazdy terenowej. Sprawny układ różnicowy można łatwo sprawdzić przez podniesienie kół osi napędowej, wyłączenie silnika i wrzucenie biegu. Następnie należy przekręcić jednym kołem samochodu, a drugie powinno kręcić się w drugą stronę, oznacza to, że układ jest w pełni sprawny. W przypadku pojazdu silnikowego z napędem na cztery koła, zastosowane są dwa dyferencjały, na przedniej osi i na tylnej osi.
Dwa układy są połączone ze sobą wałem napędowym. W takich pojazdach jak samochody terenowe, ciągniki itp. są zamontowane specjalne mechanizmy blokujące mechanizm różnicowy. Jest to przydatne, gdy pojazd zostanie unieruchomiony na miękkiej ziemi, powoduje to kręcenie się obu kół z jednakową prędkością bez względu na obciążenie kół. Gdy samochód bez włączonej blokady dyferencjału utknie w błocie zazwyczaj, kręci się tylko jedno z kół, co uniemożliwia poruszanie się pojazdu. Mechanizm różnicowy jest zbudowany ze stożkowych kół zębatych, obudowy, półosi napędowych, wału napędowego, pierścieni ślizgowych i koła talerzowego.
W nowoczesnych samochodach można spotkać różne typy mechanizmów różnicowych, na przykład: z kołami zębatymi stożkowymi, z przekładnią planetarną. Mechanizm różnicowy powinien mieć zapewnioną odpowiednią ilość oleju. Powinno być go odpowiednio dużo, żeby układ służył przez długie lata. W obecnych samochodach wymiana oleju przekładniowego powinna nastąpić co około 100-150 tysięcy kilometrów. W przypadku uszkodzenia układu następuje problem z ruszeniem samochodu z miejsca.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych 
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów 
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie 
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać? 
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta? 
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych. 
15-04-2025