Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 40 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 70 |
Wysokość 1 [mm] | 11 |
Wysokość 2 [mm] | 18 |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową |
Rodzaj gwintu | Gwint prawoskrętny |
Materiał | PU (poliuretan) |
nr EAN | 3358960135933 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 62 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 80 |
Wysokość 1 [mm] | 10 |
Materiał | NBR (Nitril-Butadien-kauczuk) |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową |
Strona zabudowy | Oś przednia |
nr EAN | 3358960143952 |
Materiał | FPM (fluor-kauczuk) |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 75 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 95 |
Wysokość 1 [mm] | 10 |
Rodzaj gwintu | Gwint lewoskrętny |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową |
nr EAN | 3358960131201 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 60 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 73 |
Wysokość 1 [mm] | 11 |
Materiał | FPM (fluor-kauczuk) |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową |
Strona zabudowy | Oś tylna |
nr EAN | 3358960211323 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 40 |
średnica zewnętrzna [mm] | 70 |
Wysokość [mm] | 18 |
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału | A/BS2 |
Rodzaj gwintu | Gwint prawoskrętny |
Materiał | FPM (fluor-kauczuk) |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową |
Strona zabudowy | tylny odcinek wału napędowego przy mech. różnicowym |
nr EAN | 4041248210666 |
Grubość [mm] | 35,0 |
średnica zewnętrzna [mm] | 40,0 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M26 x 1,5 |
Powierzchnia | naoliwione |
Ciężar [kg] | 0,049 |
nr EAN | 4027816363309 |
Długość [mm] | 12 |
średnica zewnętrzna [mm] | 14,0 |
Gwint zewn. [mm] | M10 x 1 |
Długość gwintu [mm] | 6 |
Jakość/Klasa | 8.8 |
Rozmiar klucza | 5 |
Kształt łba śruby / nakrętki | Sześciokąt wewnętrzny |
Materiał | Stal |
Długość śruby pod główką [mm] | 8 |
Ciężar [kg] | 0,007 |
dla numeru OE | 000000 000884 |
nr EAN | 4027816462675 |
Długość [mm] | 12 |
średnica zewnętrzna [mm] | 14,0 |
Gwint zewn. [mm] | M10 x 1 |
Długość gwintu [mm] | 6 |
Jakość/Klasa | 8.8 |
Rozmiar klucza | 5 |
Kształt łba śruby / nakrętki | Sześciokąt wewnętrzny |
Materiał | Stal |
Długość śruby pod główką [mm] | 8 |
Ciężar [kg] | 0,007 |
nr EAN | 4044688462671 |
Dyferencjał jest nieodłączną częścią układu jezdnego. Jego zaletą jest zmniejszenie zużycia opon i zużycia paliwa. Jego działanie polega na zwiększeniu obrotów koła, które ma mniejsze obciążenie. Na przykład podczas skręcania rozkłada prędkość obrotów między kołami osi, aby pokonanie zakrętu było łatwiejsze (koło zewnętrzne w czasie zakrętu musi mieć szybsze obroty, niż koło wewnętrzne). Najlepiej działanie dyferencjału widać podczas jazdy terenowej. Sprawny układ różnicowy można łatwo sprawdzić przez podniesienie kół osi napędowej, wyłączenie silnika i wrzucenie biegu. Następnie należy przekręcić jednym kołem samochodu, a drugie powinno kręcić się w drugą stronę, oznacza to, że układ jest w pełni sprawny. W przypadku pojazdu silnikowego z napędem na cztery koła, zastosowane są dwa dyferencjały, na przedniej osi i na tylnej osi.
Dwa układy są połączone ze sobą wałem napędowym. W takich pojazdach jak samochody terenowe, ciągniki itp. są zamontowane specjalne mechanizmy blokujące mechanizm różnicowy. Jest to przydatne, gdy pojazd zostanie unieruchomiony na miękkiej ziemi, powoduje to kręcenie się obu kół z jednakową prędkością bez względu na obciążenie kół. Gdy samochód bez włączonej blokady dyferencjału utknie w błocie zazwyczaj, kręci się tylko jedno z kół, co uniemożliwia poruszanie się pojazdu. Mechanizm różnicowy jest zbudowany ze stożkowych kół zębatych, obudowy, półosi napędowych, wału napędowego, pierścieni ślizgowych i koła talerzowego.
W nowoczesnych samochodach można spotkać różne typy mechanizmów różnicowych, na przykład: z kołami zębatymi stożkowymi, z przekładnią planetarną. Mechanizm różnicowy powinien mieć zapewnioną odpowiednią ilość oleju. Powinno być go odpowiednio dużo, żeby układ służył przez długie lata. W obecnych samochodach wymiana oleju przekładniowego powinna nastąpić co około 100-150 tysięcy kilometrów. W przypadku uszkodzenia układu następuje problem z ruszeniem samochodu z miejsca.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025