Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 40 | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 70 | |
Średnica zewnętrzna 2 [mm] | 76 | |
Wysokość 1 [mm] | 11 | |
Wysokość 2 [mm] | 13,5 | |
Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | |
Rodzaj gwintu | Gwint prawoskrętny | |
nr EAN | 3358960133649 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 40 | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 70 | |
Wysokość 1 [mm] | 11 | |
Wysokość 2 [mm] | 15 | |
Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | |
Rodzaj gwintu | Gwint prawoskrętny | |
nr EAN | 3358960131881 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 33 | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 56 | |
Wysokość 1 [mm] | 11 | |
Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) | |
Rodzaj gwintu | Gwint zmienny | |
nr EAN | 3358960130938 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 40 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 70 | |
Wysokość [mm] | 11 | |
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału | SP | |
Rodzaj gwintu | Gwint prawoskrętny | |
Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | |
nr EAN | 4041248157237 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 45 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 85,3 | |
Wysokość [mm] | 9,5 | |
Wysokość 2 [mm] | 15,3 | |
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału | AW/B | |
Rodzaj gwintu | Gwint zmienny | |
Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) | |
Ochrona przeciwpyłowa | bez uszczelki przeciwpyłowej | |
nr EAN | 4041248128268 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 45 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 85,3 | |
Wysokość [mm] | 8 | |
Wysokość 2 [mm] | 15 | |
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału | A/BS | |
Rodzaj gwintu | Gwint zmienny | |
Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | |
nr EAN | 4041248547861 |
Grubość [mm] | 30,0 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 14,0 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 47,0 | |
Materiał | Guma / metal | |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Strona zabudowy | z tyłu | |
Ciężar [kg] | 0,105 | |
nr EAN | 4027816050520 |
Grubość [mm] | 17,5 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 10,0 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 64,5 | |
Materiał | Guma / metal | |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Strona zabudowy | z przodu | |
Ciężar [kg] | 0,140 | |
nr EAN | 4027816066675 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M26 x 1,5 | |
Rozmiar klucza | 30 | |
Kształt łba śruby / nakrętki | zewnętrzny wielokątny | |
Powierzchnia | ocynkowany | |
Ciężar [kg] | 0,05 | |
nr EAN | 4027816087304 |
Grubość [mm] | 11,9 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 38,5 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 40,0 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 76,0 | |
Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) | |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Ciężar [kg] | 0,040 | |
dla numeru OE | 025 997 00 47 | |
nr EAN | 4027816349174 |
Grubość [mm] | 30,0 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 14,0 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 47,0 | |
Materiał | Guma / metal | |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Strona zabudowy | z tyłu | |
Ciężar [kg] | 0,105 | |
nr EAN | 4044688513960 |
Grubość [mm] | 17,5 | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 10,0 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 64,5 | |
Materiał | Guma / metal | |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Strona zabudowy | z przodu | |
Ciężar [kg] | 0,140 | |
nr EAN | 4044688066671 |
Strona zabudowy | tylny odcinek wału napędowego przy mech. różnicowym | |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Średnica wewnętrzna [mm] | 40 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 76 | |
Wysokość [mm] | 11 | |
Materiał | ACM (poliakryl-kauczuk) | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | |
Rodzaj gwintu | Gwint prawoskrętny |
Dyferencjał jest nieodłączną częścią układu jezdnego. Jego zaletą jest zmniejszenie zużycia opon i zużycia paliwa. Jego działanie polega na zwiększeniu obrotów koła, które ma mniejsze obciążenie. Na przykład podczas skręcania rozkłada prędkość obrotów między kołami osi, aby pokonanie zakrętu było łatwiejsze (koło zewnętrzne w czasie zakrętu musi mieć szybsze obroty, niż koło wewnętrzne). Najlepiej działanie dyferencjału widać podczas jazdy terenowej. Sprawny układ różnicowy można łatwo sprawdzić przez podniesienie kół osi napędowej, wyłączenie silnika i wrzucenie biegu. Następnie należy przekręcić jednym kołem samochodu, a drugie powinno kręcić się w drugą stronę, oznacza to, że układ jest w pełni sprawny. W przypadku pojazdu silnikowego z napędem na cztery koła, zastosowane są dwa dyferencjały, na przedniej osi i na tylnej osi.
Dwa układy są połączone ze sobą wałem napędowym. W takich pojazdach jak samochody terenowe, ciągniki itp. są zamontowane specjalne mechanizmy blokujące mechanizm różnicowy. Jest to przydatne, gdy pojazd zostanie unieruchomiony na miękkiej ziemi, powoduje to kręcenie się obu kół z jednakową prędkością bez względu na obciążenie kół. Gdy samochód bez włączonej blokady dyferencjału utknie w błocie zazwyczaj, kręci się tylko jedno z kół, co uniemożliwia poruszanie się pojazdu. Mechanizm różnicowy jest zbudowany ze stożkowych kół zębatych, obudowy, półosi napędowych, wału napędowego, pierścieni ślizgowych i koła talerzowego.
W nowoczesnych samochodach można spotkać różne typy mechanizmów różnicowych, na przykład: z kołami zębatymi stożkowymi, z przekładnią planetarną. Mechanizm różnicowy powinien mieć zapewnioną odpowiednią ilość oleju. Powinno być go odpowiednio dużo, żeby układ służył przez długie lata. W obecnych samochodach wymiana oleju przekładniowego powinna nastąpić co około 100-150 tysięcy kilometrów. W przypadku uszkodzenia układu następuje problem z ruszeniem samochodu z miejsca.
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023