Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Iveco » napęd osi Iveco DAILY IV Furgon » mechanizm różnicowy Iveco DAILY IV Furgon

mechanizm różnicowy do IVECO DAILY IV Furgon

wybierz typ samochodu IVECO DAILY IV Furgon:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 70
Wysokość 1 [mm] 11
Wysokość 2 [mm] 18
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Materiał PU (poliuretan)
nr EAN 3358960135933
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 62
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 80
Wysokość 1 [mm] 10
Materiał NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 3358960143952
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 75
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 95
Wysokość 1 [mm] 10
Rodzaj gwintu Gwint lewoskrętny
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 3358960131201
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 60
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 73
Wysokość 1 [mm] 11
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 3358960211323
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 70
Wysokość [mm] 18
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału A/BS2
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Strona zabudowy tylny odcinek wału napędowego przy mech. różnicowym
nr EAN 4041248210666
Grubość [mm] 35,0
średnica zewnętrzna [mm] 40,0
Gwint wewnętrzny [mm] M26 x 1,5
Powierzchnia naoliwione
Ciężar [kg] 0,049
nr EAN 4027816363309
cena brutto:
14.00 zł
 Kup
Długość [mm] 12
średnica zewnętrzna [mm] 14,0
Gwint zewn. [mm] M10 x 1
Długość gwintu [mm] 6
Jakość/Klasa 8.8
Rozmiar klucza 5
Kształt łba śruby / nakrętki Sześciokąt wewnętrzny
Materiał Stal
Długość śruby pod główką [mm] 8
Ciężar [kg] 0,007
dla numeru OE 000000 000884
nr EAN 4027816462675
Długość [mm] 12
średnica zewnętrzna [mm] 14,0
Gwint zewn. [mm] M10 x 1
Długość gwintu [mm] 6
Jakość/Klasa 8.8
Rozmiar klucza 5
Kształt łba śruby / nakrętki Sześciokąt wewnętrzny
Materiał Stal
Długość śruby pod główką [mm] 8
Ciężar [kg] 0,007
nr EAN 4044688462671
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
mechanizm różnicowy

Mechanizm różnicowy


Dyferencjał jest nieodłączną częścią układu jezdnego. Jego zaletą jest zmniejszenie zużycia opon i zużycia paliwa. Jego działanie polega na zwiększeniu obrotów koła, które ma mniejsze obciążenie. Na przykład podczas skręcania rozkłada prędkość obrotów między kołami osi, aby pokonanie zakrętu było łatwiejsze (koło zewnętrzne w czasie zakrętu musi mieć szybsze obroty, niż koło wewnętrzne). Najlepiej działanie dyferencjału widać podczas jazdy terenowej. Sprawny układ różnicowy można łatwo sprawdzić przez podniesienie kół osi napędowej, wyłączenie silnika i wrzucenie biegu. Następnie należy przekręcić jednym kołem samochodu, a drugie powinno kręcić się w drugą stronę, oznacza to, że układ jest w pełni sprawny. W przypadku pojazdu silnikowego z napędem na cztery koła, zastosowane są dwa dyferencjały, na przedniej osi i na tylnej osi.

Dwa układy są połączone ze sobą wałem napędowym. W takich pojazdach jak samochody terenowe, ciągniki itp. są zamontowane specjalne mechanizmy blokujące mechanizm różnicowy. Jest to przydatne, gdy pojazd zostanie unieruchomiony na miękkiej ziemi, powoduje to kręcenie się obu kół z jednakową prędkością bez względu na obciążenie kół. Gdy samochód bez włączonej blokady dyferencjału utknie w błocie zazwyczaj, kręci się tylko jedno z kół, co uniemożliwia poruszanie się pojazdu. Mechanizm różnicowy jest zbudowany ze stożkowych kół zębatych, obudowy, półosi napędowych, wału napędowego, pierścieni ślizgowych i koła talerzowego.

W nowoczesnych samochodach można spotkać różne typy mechanizmów różnicowych, na przykład: z kołami zębatymi stożkowymi, z przekładnią planetarną. Mechanizm różnicowy powinien mieć zapewnioną odpowiednią ilość oleju. Powinno być go odpowiednio dużo, żeby układ służył przez długie lata. W obecnych samochodach wymiana oleju przekładniowego powinna nastąpić co około 100-150 tysięcy kilometrów. W przypadku uszkodzenia układu następuje problem z ruszeniem samochodu z miejsca.