Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 40 | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 70 | |
Wysokość 1 [mm] | 11 | |
Wysokość 2 [mm] | 18 | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | |
Rodzaj gwintu | Gwint prawoskrętny | |
Materiał | PU (poliuretan) | |
nr EAN | 3358960135933 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 62 | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 80 | |
Wysokość 1 [mm] | 10 | |
Materiał | NBR (Nitril-Butadien-kauczuk) | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
nr EAN | 3358960143952 |
Materiał | FPM (fluor-kauczuk) | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 75 | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 95 | |
Wysokość 1 [mm] | 10 | |
Rodzaj gwintu | Gwint lewoskrętny | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | |
nr EAN | 3358960131201 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 60 | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 73 | |
Wysokość 1 [mm] | 11 | |
Materiał | FPM (fluor-kauczuk) | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
nr EAN | 3358960211323 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 40 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 70 | |
Wysokość [mm] | 18 | |
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału | A/BS2 | |
Rodzaj gwintu | Gwint prawoskrętny | |
Materiał | FPM (fluor-kauczuk) | |
Ochrona przeciwpyłowa | z uszczelką wargową przeciwpyłową | |
Strona zabudowy | tylny odcinek wału napędowego przy mech. różnicowym | |
nr EAN | 4041248210666 |
Grubość [mm] | 35,0 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 40,0 | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M26 x 1,5 | |
Powierzchnia | naoliwione | |
Ciężar [kg] | 0,049 | |
nr EAN | 4027816363309 |
Długość [mm] | 12 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 14,0 | |
Gwint zewn. [mm] | M10 x 1 | |
Długość gwintu [mm] | 6 | |
Jakość/Klasa | 8.8 | |
Rozmiar klucza | 5 | |
Kształt łba śruby / nakrętki | Sześciokąt wewnętrzny | |
Materiał | Stal | |
Długość śruby pod główką [mm] | 8 | |
Ciężar [kg] | 0,007 | |
dla numeru OE | 000000 000884 | |
nr EAN | 4027816462675 |
Długość [mm] | 12 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 14,0 | |
Gwint zewn. [mm] | M10 x 1 | |
Długość gwintu [mm] | 6 | |
Jakość/Klasa | 8.8 | |
Rozmiar klucza | 5 | |
Kształt łba śruby / nakrętki | Sześciokąt wewnętrzny | |
Materiał | Stal | |
Długość śruby pod główką [mm] | 8 | |
Ciężar [kg] | 0,007 | |
nr EAN | 4044688462671 |
Dyferencjał jest nieodłączną częścią układu jezdnego. Jego zaletą jest zmniejszenie zużycia opon i zużycia paliwa. Jego działanie polega na zwiększeniu obrotów koła, które ma mniejsze obciążenie. Na przykład podczas skręcania rozkłada prędkość obrotów między kołami osi, aby pokonanie zakrętu było łatwiejsze (koło zewnętrzne w czasie zakrętu musi mieć szybsze obroty, niż koło wewnętrzne). Najlepiej działanie dyferencjału widać podczas jazdy terenowej. Sprawny układ różnicowy można łatwo sprawdzić przez podniesienie kół osi napędowej, wyłączenie silnika i wrzucenie biegu. Następnie należy przekręcić jednym kołem samochodu, a drugie powinno kręcić się w drugą stronę, oznacza to, że układ jest w pełni sprawny. W przypadku pojazdu silnikowego z napędem na cztery koła, zastosowane są dwa dyferencjały, na przedniej osi i na tylnej osi.
Dwa układy są połączone ze sobą wałem napędowym. W takich pojazdach jak samochody terenowe, ciągniki itp. są zamontowane specjalne mechanizmy blokujące mechanizm różnicowy. Jest to przydatne, gdy pojazd zostanie unieruchomiony na miękkiej ziemi, powoduje to kręcenie się obu kół z jednakową prędkością bez względu na obciążenie kół. Gdy samochód bez włączonej blokady dyferencjału utknie w błocie zazwyczaj, kręci się tylko jedno z kół, co uniemożliwia poruszanie się pojazdu. Mechanizm różnicowy jest zbudowany ze stożkowych kół zębatych, obudowy, półosi napędowych, wału napędowego, pierścieni ślizgowych i koła talerzowego.
W nowoczesnych samochodach można spotkać różne typy mechanizmów różnicowych, na przykład: z kołami zębatymi stożkowymi, z przekładnią planetarną. Mechanizm różnicowy powinien mieć zapewnioną odpowiednią ilość oleju. Powinno być go odpowiednio dużo, żeby układ służył przez długie lata. W obecnych samochodach wymiana oleju przekładniowego powinna nastąpić co około 100-150 tysięcy kilometrów. W przypadku uszkodzenia układu następuje problem z ruszeniem samochodu z miejsca.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025