Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » napęd osi Volkswagen MULTIVAN T6 (SGF, SGM, SGN, SHM, SHN) » mechanizm różnicowy Volkswagen MULTIVAN T6 (SGF, SGM, SGN, SHM, SHN)

mechanizm różnicowy do VOLKSWAGEN MULTIVAN T6 (SGF, SGM, SGN, SHM, SHN)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN MULTIVAN T6 (SGF, SGM, SGN, SHM, SHN):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 60
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 74
Wysokość 1 [mm] 8
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint zmienny
nr EAN 3358960133038
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 72
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 114
Wysokość 1 [mm] 10
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Rodzaj gwintu Gwint zmienny
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 3358960237927
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 62
Wysokość 1 [mm] 8
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint zmienny
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
nr EAN 3358960249227
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 50
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 37
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Długość [mm] 145
Długość [mm] 135,3
Wymiar gwintu M8X1.5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 42
Nowa część 
nr EAN 7316576827709
Długość [mm] 136,6
Wymiar gwintu M8x1,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 26
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 37
Nowa część 
nr EAN 7316576827716
Długość [mm] 135,5
Uzębienie zewnętrzne od strony koła 42
Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. 42
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] 60
Nowa część 
nr EAN 7316577967114
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
mechanizm różnicowy

Mechanizm różnicowy


Dyferencjał jest nieodłączną częścią układu jezdnego. Jego zaletą jest zmniejszenie zużycia opon i zużycia paliwa. Jego działanie polega na zwiększeniu obrotów koła, które ma mniejsze obciążenie. Na przykład podczas skręcania rozkłada prędkość obrotów między kołami osi, aby pokonanie zakrętu było łatwiejsze (koło zewnętrzne w czasie zakrętu musi mieć szybsze obroty, niż koło wewnętrzne). Najlepiej działanie dyferencjału widać podczas jazdy terenowej. Sprawny układ różnicowy można łatwo sprawdzić przez podniesienie kół osi napędowej, wyłączenie silnika i wrzucenie biegu. Następnie należy przekręcić jednym kołem samochodu, a drugie powinno kręcić się w drugą stronę, oznacza to, że układ jest w pełni sprawny. W przypadku pojazdu silnikowego z napędem na cztery koła, zastosowane są dwa dyferencjały, na przedniej osi i na tylnej osi.

Dwa układy są połączone ze sobą wałem napędowym. W takich pojazdach jak samochody terenowe, ciągniki itp. są zamontowane specjalne mechanizmy blokujące mechanizm różnicowy. Jest to przydatne, gdy pojazd zostanie unieruchomiony na miękkiej ziemi, powoduje to kręcenie się obu kół z jednakową prędkością bez względu na obciążenie kół. Gdy samochód bez włączonej blokady dyferencjału utknie w błocie zazwyczaj, kręci się tylko jedno z kół, co uniemożliwia poruszanie się pojazdu. Mechanizm różnicowy jest zbudowany ze stożkowych kół zębatych, obudowy, półosi napędowych, wału napędowego, pierścieni ślizgowych i koła talerzowego.

W nowoczesnych samochodach można spotkać różne typy mechanizmów różnicowych, na przykład: z kołami zębatymi stożkowymi, z przekładnią planetarną. Mechanizm różnicowy powinien mieć zapewnioną odpowiednią ilość oleju. Powinno być go odpowiednio dużo, żeby układ służył przez długie lata. W obecnych samochodach wymiana oleju przekładniowego powinna nastąpić co około 100-150 tysięcy kilometrów. W przypadku uszkodzenia układu następuje problem z ruszeniem samochodu z miejsca.