Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » napęd osi Volkswagen TIGUAN (CT1) » mechanizm różnicowy Volkswagen TIGUAN (CT1)

mechanizm różnicowy do VOLKSWAGEN TIGUAN (CT1)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN TIGUAN (CT1):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 34
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 54
Wysokość 1 [mm] 9
Wysokość 2 [mm] 15,5
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Strona zabudowy Oś napędowa
nr EAN 3358960163738
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 34
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 63
Wysokość 1 [mm] 9
Wysokość 2 [mm] 15,5
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Strona zabudowy Oś napędowa
nr EAN 3358960213310
Indeks: OYO 30P2003-OYO
Marka: OYODO
Grupa towarowa TecDoc: Pierścień uszczelniający wału, różnicowy
Nazwa: USZCZELNIACZ PÓŁOSI
Opis: TOWAR BEZ ZWROTU ! TOYOTA COROLLA 83-92,CARINA II 83-(34x54x9x15,5 )
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 9031134016
Numer dostawcy: 30P2003-OYO
Parametry:z uszczelką wargową przeciwpyłową Wysokość 1 [mm] : 9
Wysokość 2 [mm] : 15,5
Średnica wewnętrzna [mm] : 34
Średnica zewnętrzna [mm] : 54
Indeks: OYO 30P2001-OYO
Marka: OYODO
Grupa towarowa TecDoc: Pierścień uszczelniający wału, różnicowy
Nazwa: USZCZELNIACZ PÓŁOSI
Opis: TOWAR BEZ ZWROTU ! TOYOTA (34x63x9x16)
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 9031134017
Numer dostawcy: 30P2001-OYO
Parametry:skręt lewostronny Średnica wewnętrzna [mm] : 34
Średnica zewnętrzna [mm] : 63
Grubość 1 [mm] : 9
Grubość 2 [mm] : 16
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
mechanizm różnicowy

Mechanizm różnicowy


Dyferencjał jest nieodłączną częścią układu jezdnego. Jego zaletą jest zmniejszenie zużycia opon i zużycia paliwa. Jego działanie polega na zwiększeniu obrotów koła, które ma mniejsze obciążenie. Na przykład podczas skręcania rozkłada prędkość obrotów między kołami osi, aby pokonanie zakrętu było łatwiejsze (koło zewnętrzne w czasie zakrętu musi mieć szybsze obroty, niż koło wewnętrzne). Najlepiej działanie dyferencjału widać podczas jazdy terenowej. Sprawny układ różnicowy można łatwo sprawdzić przez podniesienie kół osi napędowej, wyłączenie silnika i wrzucenie biegu. Następnie należy przekręcić jednym kołem samochodu, a drugie powinno kręcić się w drugą stronę, oznacza to, że układ jest w pełni sprawny. W przypadku pojazdu silnikowego z napędem na cztery koła, zastosowane są dwa dyferencjały, na przedniej osi i na tylnej osi.

Dwa układy są połączone ze sobą wałem napędowym. W takich pojazdach jak samochody terenowe, ciągniki itp. są zamontowane specjalne mechanizmy blokujące mechanizm różnicowy. Jest to przydatne, gdy pojazd zostanie unieruchomiony na miękkiej ziemi, powoduje to kręcenie się obu kół z jednakową prędkością bez względu na obciążenie kół. Gdy samochód bez włączonej blokady dyferencjału utknie w błocie zazwyczaj, kręci się tylko jedno z kół, co uniemożliwia poruszanie się pojazdu. Mechanizm różnicowy jest zbudowany ze stożkowych kół zębatych, obudowy, półosi napędowych, wału napędowego, pierścieni ślizgowych i koła talerzowego.

W nowoczesnych samochodach można spotkać różne typy mechanizmów różnicowych, na przykład: z kołami zębatymi stożkowymi, z przekładnią planetarną. Mechanizm różnicowy powinien mieć zapewnioną odpowiednią ilość oleju. Powinno być go odpowiednio dużo, żeby układ służył przez długie lata. W obecnych samochodach wymiana oleju przekładniowego powinna nastąpić co około 100-150 tysięcy kilometrów. W przypadku uszkodzenia układu następuje problem z ruszeniem samochodu z miejsca.