Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Toyota » paski napędowe Toyota LITEACE Furgon (_M2_) » pasek wieloklinowy Toyota LITEACE Furgon (_M2_) » napinacz paska wieloklinowego Toyota LITEACE Furgon (_M2_)

napinacz paska wieloklinowego do TOYOTA LITEACE Furgon (_M2_)

wybierz typ samochodu TOYOTA LITEACE Furgon (_M2_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Szerokość [mm] 26,0
Materiał obudowy Aluminium
Materiał rolki kierunkowej Tworzywo sztuczne
średnica zewnętrzna [mm] 70,0
Tryb pracy automatyczny
Ciężar [kg] 0,672
dla numeru OE 11 28 7 549 588
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816216292
Szerokość [mm] 24,5
Materiał obudowy Aluminium
Materiał rolki kierunkowej Tworzywo sztuczne
średnica zewnętrzna [mm] 70,0
Tryb pracy automatyczny
Ciężar [kg] 0,672
dla numeru OE 11 28 7 549 589
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816216308
średnica zewnętrzna [mm] 70,0
Szerokość [mm] 24,5
nr EAN 4005108350954
średnica zewnętrzna [mm] 70,0
Szerokość [mm] 26,0
nr EAN 4005108350992
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
napinacz paska wieloklinowego

Napinacz paska wieloklinowego


W sklepie motoryzacyjnym e-autoparts.pl można znaleźć aż 2 000 000 oryginalnych części zamiennych pochodzących od znanych i renomowanych producentów. W skład naszego bogatego asortymentu wchodzą między innymi napinacze pasków wieloklinowych, które są niezwykle ważne dla prawidłowej pracy układu napędu.

Pasek klinowy jest elementem służącym do napędu urządzeń takich jak np. alternator, pompa układu wspomagania kierowniczego czy sprężarka klimatyzacji. Musi być on odpowiednio naprężony, w innym wypadku pasek zaczyna się ślizgać, a także rozciągać, co negatywnie wpływa na pracę podlegających mu układów, powodując chociażby duży hałas w komorze silnika czy zbyt wysoką temperaturę.

Za utrzymanie prawidłowego naprężenia paska klinowego lub paska klinowego wielorowkowego odpowiada napinacz paska wieloklinowego. Składa się on  z rolki dociskającej, sprężyny napinającej oraz dźwigni. W napinaczach często można również znaleźć amortyzator drgań paska, dzięki któremu znacznie zwiększa się kultura pracy całego mechanizmu, a co za tym idzie - komfort jazdy.

Napinacz paska wielorowkowego jest elementem eksploatacyjnym i podlega on okresowej wymianie. Warto na bieżąco monitorować jego stan techniczny, a w przypadku jego zużycia i koniecznej wymiany zalecane jest aby wraz z napinaczem wymienić również sam pasek klinowy, który może być rozciągnięty, wyślizgany lub nawet pęknięty. Jedynie wymiana całego kompletu (zarówno napinacza jak i samego paska) jest gwarancją sprawnego działania całego mechanizmu.

Zarówno pasek klinowy jak i napinacz paska to bardzo ważne elementy silnika. Ich wymiana gwarantuje bezproblemową i bezpieczną jazdę przez kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Wymieniając te elementy warto zdecydować się na produkty sprawdzonych i markowych producentów, co wbrew pozorom nie jest bardzo kosztownym przedsięwzięciem. Jest za to gwarancją poprawnej pracy silnika przez naprawdę długi czas.