Szerokość [mm] | 26,0 | |
Materiał obudowy | Aluminium | |
Materiał rolki kierunkowej | Tworzywo sztuczne | |
średnica zewnętrzna [mm] | 70,0 | |
Tryb pracy | automatyczny | |
Ciężar [kg] | 0,672 | |
dla numeru OE | 11 28 7 549 588 | |
uwzględnić informację serwisową | ||
nr EAN | 4027816216292 |
Szerokość [mm] | 24,5 | |
Materiał obudowy | Aluminium | |
Materiał rolki kierunkowej | Tworzywo sztuczne | |
średnica zewnętrzna [mm] | 70,0 | |
Tryb pracy | automatyczny | |
Ciężar [kg] | 0,672 | |
dla numeru OE | 11 28 7 549 589 | |
uwzględnić informację serwisową | ||
nr EAN | 4027816216308 |
średnica zewnętrzna [mm] | 70,0 | |
Szerokość [mm] | 24,5 | |
nr EAN | 4005108350954 |
średnica zewnętrzna [mm] | 70,0 | |
Szerokość [mm] | 26,0 | |
nr EAN | 4005108350992 |
W sklepie motoryzacyjnym e-autoparts.pl można znaleźć aż 2 000 000 oryginalnych części zamiennych pochodzących od znanych i renomowanych producentów. W skład naszego bogatego asortymentu wchodzą między innymi napinacze pasków wieloklinowych, które są niezwykle ważne dla prawidłowej pracy układu napędu.
Pasek klinowy jest elementem służącym do napędu urządzeń takich jak np. alternator, pompa układu wspomagania kierowniczego czy sprężarka klimatyzacji. Musi być on odpowiednio naprężony, w innym wypadku pasek zaczyna się ślizgać, a także rozciągać, co negatywnie wpływa na pracę podlegających mu układów, powodując chociażby duży hałas w komorze silnika czy zbyt wysoką temperaturę.
Za utrzymanie prawidłowego naprężenia paska klinowego lub paska klinowego wielorowkowego odpowiada napinacz paska wieloklinowego. Składa się on z rolki dociskającej, sprężyny napinającej oraz dźwigni. W napinaczach często można również znaleźć amortyzator drgań paska, dzięki któremu znacznie zwiększa się kultura pracy całego mechanizmu, a co za tym idzie - komfort jazdy.
Napinacz paska wielorowkowego jest elementem eksploatacyjnym i podlega on okresowej wymianie. Warto na bieżąco monitorować jego stan techniczny, a w przypadku jego zużycia i koniecznej wymiany zalecane jest aby wraz z napinaczem wymienić również sam pasek klinowy, który może być rozciągnięty, wyślizgany lub nawet pęknięty. Jedynie wymiana całego kompletu (zarówno napinacza jak i samego paska) jest gwarancją sprawnego działania całego mechanizmu.
Zarówno pasek klinowy jak i napinacz paska to bardzo ważne elementy silnika. Ich wymiana gwarantuje bezproblemową i bezpieczną jazdę przez kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Wymieniając te elementy warto zdecydować się na produkty sprawdzonych i markowych producentów, co wbrew pozorom nie jest bardzo kosztownym przedsięwzięciem. Jest za to gwarancją poprawnej pracy silnika przez naprawdę długi czas.
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023