Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » systemy komfortowe » ogrzewanie postojowe

ogrzewanie postojowe

wybierz markę samochodu:
Inne części z tej kategorii
Pompa do Seata, AP8225, HEPU w ofercie sklepu e-autoparts.pl
AP8225
Pompa
HEPU
228.01 zł
Pompa do VW, AP8226, HEPU w ofercie sklepu e-autoparts.pl
AP8226
Pompa
HEPU
273.00 zł
Pompa do VW, AP8226, HEPU w ofercie sklepu e-autoparts.pl
AP8226
Pompa
HEPU
273.00 zł
Pompa do VW, AP8226, HEPU w ofercie sklepu e-autoparts.pl
AP8226
Pompa
HEPU
273.00 zł
Pompa do Citroena, AP8227, HEPU w ofercie sklepu e-autoparts.pl
AP8227
Pompa
HEPU
256.00 zł
Pompa, AP8228, HEPU w ofercie sklepu e-autoparts.pl
AP8228
Pompa
HEPU
313.00 zł
ogrzewanie postojowe

Ogrzewanie postojowe


Ogrzewanie postojowe pozwala ogrzać silnik i wnętrze auta przed startem, w trakcie mrozu. Zapewniasz sobie komfortowe warunki do jazdy, ale też oszczędzasz samochód.
 

Jak działa ogrzewanie postojowe?


Bez względu na to, jaki rodzaj ogrzewania postojowego wybierzesz, jego zadaniem jest podniesienie temperatury silnika, poprzez podgrzanie płynu chłodniczego. W tym samym czasie, do kabiny auta wtłaczane jest ciepłe powietrze. Rozwiązanie to pozwoli Ci podnieść temperaturę wnętrza, unikając chociażby konieczności skrobania szyb. Zyskujesz również na zużyciu silnika – spala on mniej niż w momencie, gdy startuje zmrożony do -20°C.
 

Jakie ogrzewanie postojowe w samochodzie wybrać?


Możesz wybrać spośród ogrzewania elektrycznego jak i spalinowego. Najprostsze i najtańsze jest oczywiście ogrzewanie na prąd. Wystarczy zamontować w silniku grzałkę elektryczną dopasowaną do modelu jednostki napędowej, a we wnętrzu mały grzejnik. Wspomniane  elementy można zakupić osobno bądź razem. Dodatkiem uzupełniającym może być programator, pozwalający ustawić godzinę włączenia ogrzewania. Chcąc jednak ogrzewać auto w ten sposób, musisz posiadać gniazdko 230 V, które połączy auto z kablem i gniazdkiem w zderzaku. Drugim rodzajem jest ogrzewanie postojowe spalinowe suche i mokre. Tego rodzaju ogrzewanie występuje w postaci piecyka zasilanego paliwem z baku auta. Sucha wersja ogrzewania grzeje wnętrze przy pomocy ciepłego powietrza. Można je porównać do działania domowej farelki. Różni je tylko sposób zasilania – farelka działa za pomocą prądu, ogrzewanie dzięki paliwu. Z kolei ogrzewanie spalinowe mokre, ma za zadanie podgrzać płyn chłodniczy i wymusić jego krążenie w układzie samochodowym. Konieczne jest posiadanie sterownika, który uruchomi nawiewy. Rozwiązanie to korzysta nie tylko z paliwa, ale też z akumulatora.

Sprawdź również ofertę: