Klasa lepkości wg SAE | 75W-140 | |
Specyfikacja wg API | GL-5 | |
Zalecenie producenta oleju | BMW RearAxle | |
Zalecenie producenta oleju | Ford WSL-M2C 192-A | |
Zalecenie producenta oleju | Scania STO 1:0 | |
Zalecenie producenta oleju | VME | |
Zalecenie producenta oleju | ZF TE-ML 05D | |
Zalecenie producenta oleju | ZF TE-ML 12D | |
Zalecenie producenta oleju | ZF TE-ML 16G | |
Zalecenie producenta oleju | ZF TE-ML 21D | |
Pojedyncze części, patrz: lista części |
Klasa lepkości wg SAE | 75W-90 | |
Specyfikacja wg API | GL-4 | |
Specyfikacja wg API | GL-5 | |
Specyfikacja wg API | MT-1 | |
Zalecenie producenta oleju | DAF | |
Zalecenie producenta oleju | Eaton | |
Zalecenie producenta oleju | MAN M 3343 Typ M | |
Zalecenie producenta oleju | Scania STO 1:0 | |
Zalecenie producenta oleju | ZF TE-ML 02B | |
Zalecenie producenta oleju | ZF TE-ML 08 | |
Zalecenie producenta oleju | ZF TE-ML 16B | |
Zalecenie producenta oleju | ZF TE-ML 17B | |
Zalecenie producenta oleju | ZF TE-ML 19B | |
Pojedyncze części, patrz: lista części |
Klasa lepkości wg SAE | 75W-90 | |
Specyfikacja wg API | GL-5 | |
Dopuszczenie przez producenta | MIL-L 2105 C | |
Dopuszczenie przez producenta | MIL-L 2105 D | |
Pojedyncze części, patrz: lista części |
Klasa lepkości wg SAE | 75W-90 | |
Specyfikacja wg API | GL-4 | |
Specyfikacja wg API | GL-5 | |
Specyfikacja | MIL-L 2105 D | |
Pojedyncze części, patrz: lista części |
Klasa lepkości wg SAE | 75W-90 | |
Specyfikacja wg API | GL-4 | |
Specyfikacja wg API | GL-5 | |
Specyfikacja | MIL-L 2105 D | |
Pojedyncze części, patrz: lista części |
Olej do przekładni kierowniczej to specjalny rodzaj oleju, który jest stosowany w układach kierowniczych samochodów. Jego głównym zadaniem jest smarowanie i chłodzenie elementów układu kierowniczego oraz zapewnienie płynnego i skutecznego przenoszenia ruchu z koła kierownicy na koła samochodu.
Olej do przekładni kierowniczej jest produktem o wysokiej lepkości i zawiera specjalne dodatki, które zapewniają jego wysoką wytrzymałość i odporność na zużycie. Jest on również odporny na wysokie temperatury i wilgoć, co jest ważne w układach kierowniczych, które są narażone na duże obciążenia.
Wybór odpowiedniego oleju do przekładni kierowniczej jest bardzo ważny, ponieważ wpływa on na działanie układu kierowniczego i może mieć wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Należy korzystać z olejów spełniających normy jakościowe i produkowanych przez renomowane firmy, aby zapewnić prawidłowe działanie układu kierowniczego i zminimalizować ryzyko awarii.
Olej do przekładni kierowniczej należy wymieniać regularnie, w zależności od zaleceń producenta samochodu lub w razie potrzeby, np. w przypadku widocznych oznak zużycia lub utraty skuteczności oleju. Wymiana oleju do przekładni kierowniczej wymaga specjalistycznego sprzętu i umiejętności, dlatego zalecane jest, aby przeprowadzać ją w profesjonalnym warsztacie samochodowym.
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024