Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Aston Martin » układ kierowniczy Aston Martin » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Aston Martin

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do ASTON MARTIN

wybierz model samochodu ASTON MARTIN:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 48
Materiał Guma
Długość [mm] 550
nr EAN 4014870441494
Długość [mm] 570
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,395
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 48
nr EAN 4027816019350
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy w środku
Materiał Guma
Długość [mm] 550
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 48
nr EAN 4047437103788
Strona zabudowy z przodu po prawej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 54
Wysokość [mm] 188
nr EAN 8430320105468
Wysokość [mm] 200
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 18
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 54
nr EAN 7316575658595
Wysokość [mm] 255
Materiał Guma
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca dla łączników przewodów ze stali szlachetnej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 19
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 63
dla producentów przekładni kierowniczych ZF
Nowa część 
nr EAN 4019064201861
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.