Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Peugeot » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Peugeot 2008 I (CU_)

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do PEUGEOT 2008 I (CU_)

wybierz typ samochodu PEUGEOT 2008 I (CU_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 185
Materiał Termoplast
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,072
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 51
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816387404
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Długość [mm] 185
Materiał Termoplast
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 15,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 51,5
nr EAN 4047437357136
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Wysokość [mm] 198
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 12,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 51,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
nr EAN 4040074187340
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy Oś przednia
Masa [g] 139
Strona zabudowy z prawej
Materiał Termoplast
nr EAN 8049394589076
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
dla numeru OE Part/oe 406680
nr EAN 3660872400390
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
dla numeru OE 1608025480
nr EAN 3660872429841
Długość [mm] 185
Materiał Termoplast
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,072
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 51
nr EAN 4044688654748
OSŁONA DRĄŻKA KIEROWNICZEGO PSA
oś przednia
z obu stron
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 406680
Numer dostawcy: 406680
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.