Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » układ kierowniczy Audi A6 Allroad C6 (4FH) » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Audi A6 Allroad C6 (4FH)

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do AUDI A6 Allroad C6 (4FH)

wybierz typ samochodu AUDI A6 Allroad C6 (4FH):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 222
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
Materiał Termoplast
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,091
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 19
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 61
nr EAN 4054224021149
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Długość [mm] 215
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 20
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 61
Materiał Termoplast
nr EAN 4047437362499
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Wysokość [mm] 222
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 19
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 61
nr EAN 4040074034729
Strona zabudowy z obu stron
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 19
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 61
Wysokość [mm] 222
dla numeru OE 4F0422831
nr EAN 8430320201443
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 19
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 61
Wysokość [mm] 222
Strona zabudowy z obu stron
Zestaw pełny 
nr EAN 8430320201450
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Wysokość [mm] 215
Materiał Termoplast
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca dla łączników przewodów ze stali szlachetnej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 20
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 61
Nowa część 
nr EAN 4019064099000
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Długość [mm] 215
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 20
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 61
Materiał Termoplast
nr EAN 3322938393557
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.