Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Bmw » układ kierowniczy Bmw 3 Compact (E46) » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Bmw 3 Compact (E46)

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do BMW 3 Compact (E46)

wybierz typ samochodu BMW 3 Compact (E46):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 181
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,180
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 41
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 55
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z opaskami zaciskowymi
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816270867
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Długość [mm] 186
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 15
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 55
Materiał Guma
nr EAN 4047437104884
Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Wysokość [mm]186
wymagana liczba2
MateriałNBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz dodatkami
Średnica wewnętrzna 1 [mm]15
Średnica wewnętrzna 2 [mm]67,5
zalecana wymiana parami
Wymagana ilość 2
Masa [g] 143
Wysokość [mm] 177
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica 1 [mm] 37
Średnica 2 [mm] 53
nr EAN 8033989126395
Masa [g] 128
Wysokość [mm] 185
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia
Wymagana ilość 2
Średnica 1 [mm] 37
Średnica 2 [mm] 51
nr EAN 8033989127712
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 38
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 51
Wysokość [mm] 185
Strona zabudowy z przodu po prawej
nr EAN 8430320105864
Strona zabudowy z obu stron
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 37
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 44
Wysokość [mm] 165
nr EAN 8430320105741
Strona zabudowy z obu stron
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 55
Wysokość [mm] 196
dla numeru OE 4330628
nr EAN 8430320124421
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 55
Wysokość [mm] 196
Strona zabudowy z obu stron
Zestaw pełny 
nr EAN 8430320124445
Wysokość [mm] 186
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 15
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 55
nr EAN 7316575658755
Długość [mm] 181
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,180
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 41
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 55
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z opaskami zaciskowymi
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688643711
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.