Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » układ kierowniczy Citroën C4 PICASSO I nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (UD_) » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Citroën C4 PICASSO I nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (UD_)

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do CITROËN C4 PICASSO I nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (UD_)

wybierz typ samochodu CITROËN C4 PICASSO I nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (UD_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 195
Materiał Termoplast
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,052
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 52
dla numeru OE 30776251
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816342939
Długość [mm] 184
Materiał Termoplast
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,09
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 18
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 52
dla numeru OE 30776252
nr EAN 4027816398332
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Materiał Termoplast
Długość [mm] 194
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 52
nr EAN 4047437351240
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Materiał Termoplast
Długość [mm] 194
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 52
nr EAN 5903364320126
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Średnica 1 [mm] 17,5
Średnica 2 [mm] 52
Długość całkowita [mm] 184
nr EAN 5413978212897
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Wysokość [mm] 194
Materiał Termoplast
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca dla łączników przewodów ze stali szlachetnej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 52
Nowa część 
nr EAN 4019064098898
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Materiał Termoplast
Długość [mm] 194
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 52
nr EAN 3322938393274
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.