Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Peugeot » układ kierowniczy Peugeot BOXER Platforma / podwozie (ZCT_) » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Peugeot BOXER Platforma / podwozie (ZCT_)

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do PEUGEOT BOXER Platforma / podwozie (ZCT_)

wybierz typ samochodu PEUGEOT BOXER Platforma / podwozie (ZCT_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Status produktu: Normalny
nr EAN 5012759176559
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z prawej
Materiał Guma
Długość [mm] 270
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 15
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 62
nr EAN 4047437104600
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Materiał Guma
Długość [mm] 260
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 15
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 53
nr EAN 4047437104662
Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Wysokość [mm]260
wymagana liczba1
MateriałNBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Średnica wewnętrzna 1 [mm]15
Średnica wewnętrzna 2 [mm]53
zalecana wymiana parami
Materiał Guma
Wysokość [mm] 270
Masa [g] 169
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Średnica 1 [mm] 15
Średnica 2 [mm] 62
nr EAN 8033989084435
Masa [g] 163
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Materiał Guma
Wysokość [mm] 260
Średnica 1 [mm] 15
Średnica 2 [mm] 53
nr EAN 8033989084428
Strona zabudowy Oś przednia
dla numeru OE Part/oe 400622
nr EAN 3660872360687
Strona zabudowy z obu stron
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 54
Wysokość [mm] 250
dla numeru OE 406631
nr EAN 8430320111629
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.