Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Honda » układ kierowniczy Honda CR-V I (RD) » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Honda CR-V I (RD)

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do HONDA CR-V I (RD)

wybierz typ samochodu HONDA CR-V I (RD):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 9
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 44
Materiał Guma
Długość [mm] 160
parzyste numery artykułów 841 0161 30
nr EAN 4014870434670
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 9
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 44
Materiał Guma
Długość [mm] 184
parzyste numery artykułów 841 0156 30
nr EAN 4014870436728
HONDA CR-V 97->, INTEGRA DC2 1.8 97->, SHUTTLE 95->
z lewej
Strona zabudowy Oś przednia
Materiał Guma
Długość [mm] 160
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 9
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 44
nr EAN 4047437104068
Strona zabudowy Oś przednia
Materiał Guma
Długość [mm] 184
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 9
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 44
nr EAN 4047437329256
Status produktu: Normalny
nr EAN 5901619594636
Strona zabudowy Oś przednia
Materiał Guma
Długość [mm] 184
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 9
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 44
nr EAN 5903766313481
Wysokość [mm]184
wymagana liczba1
MateriałNBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Średnica wewnętrzna 1 [mm]9
Średnica wewnętrzna 2 [mm]44
zalecana wymiana parami
Strona zabudowy z obu stron
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 9
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 46
Wysokość [mm] 161
dla numeru OE 53534SR3N52
nr EAN 8430320105963
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 9
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 46
Wysokość [mm] 161
Strona zabudowy z obu stron
Zestaw pełny 
nr EAN 8430320128214
Wysokość [mm] 184
Materiał Guma
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca dla łączników przewodów ze stali szlachetnej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zaworem odpowietrzającym
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 9
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 44
Nowa część 
nr EAN 4019064428466
Strona zabudowy Oś przednia
Materiał Guma
Długość [mm] 160
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 9
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 44
nr EAN 3322938392086
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.