Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » układ kierowniczy Citroën ZX Break (N2) » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Citroën ZX Break (N2)

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do CITROËN ZX Break (N2)

wybierz typ samochodu CITROËN ZX Break (N2):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 150
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,196
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 40
dla numeru OE 77 01 469 617
nr EAN 4054224036457
Długość [mm] 155
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,172
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 28
dla numeru OE 77 01 469 497 S1
nr EAN 4054224038659
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 160
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 40
Materiał Guma
nr EAN 4047437104136
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 155
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 27,5
Materiał Guma
nr EAN 4047437104389
Status produktu: Normalny
nr EAN 5907558595628
Wysokość [mm] 158
Ciężar [kg] 0,160
Wymagana ilość 2
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez wspomagania kierowaniem
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 30
Długość opakowania [cm] 21,5
Szerokość opakowania [cm] 8
Wysokość opakowania [cm] 8
nr EAN 5412096483738
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 5703858470258
Masa [g] 98
Strona zabudowy Oś przednia
Materiał Guma
Wysokość [mm] 158
Średnica 1 [mm] 10
Średnica 2 [mm] 30
nr EAN 8033989098562
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Średnica 1 [mm] 10
Średnica 2 [mm] 30
Długość całkowita [mm] 158
nr EAN 5413978193882
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Średnica 1 [mm] 10
Średnica 2 [mm] 40
Długość całkowita [mm] 160
nr EAN 5413978193929
Wysokość [mm] 158
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 30
nr EAN 7316575658519
Wysokość [mm] 160
Materiał Guma
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca dla łączników przewodów ze stali szlachetnej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zaworem odpowietrzającym
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 40
Nowa część 
nr EAN 4019064201168
Długość [mm] 155
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,172
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 28
nr EAN 4054228038655
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.