Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Daihatsu » układ kierowniczy Daihatsu APPLAUSE II liftback (A101) » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Daihatsu APPLAUSE II liftback (A101)

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do DAIHATSU APPLAUSE II liftback (A101)

wybierz typ samochodu DAIHATSU APPLAUSE II liftback (A101):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Wysokość [mm] 210
Ciężar [kg] 0,325
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 29
Długość opakowania [cm] 22,0
Szerokość opakowania [cm] 15,0
Wysokość opakowania [cm] 7,5
nr EAN 4056111022888
Długość [mm] 190
Materiał Termoplast
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,08
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 50
dla numeru OE 1K0 423 831 A S1
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816312789
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 15,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 49,5
Długość [mm] 190
Materiał Termoplast
nr EAN 4047437329751
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 15,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 49,5
Długość [mm] 190
Materiał Termoplast
nr EAN 5903364317843
Długość [mm] 190
Materiał Termoplast
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,08
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 50
nr EAN 4044688655905
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 15,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 49,5
Długość [mm] 190
Materiał Termoplast
nr EAN 3322938392994
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.