Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » układ kierowniczy Opel ASTRA F sedan (T92) » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Opel ASTRA F sedan (T92)

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do OPEL ASTRA F sedan (T92)

wybierz typ samochodu OPEL ASTRA F sedan (T92):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowyOś przednia
Długość 1 [mm]165
Długość 2 [mm]165
Średnica zewnętrzna 1 [mm]52
Średnica zewnętrzna 2 [mm]52
Średnica wewnętrzna 1 [mm]41
Średnica wewnętrzna 2 [mm]41
EAN3358960163622
StanFabrycznie nowy
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy w środku
dla ID przekładni kierowniczej ZF
Długość [mm] 348
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 44
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 55
Materiał Guma
nr EAN 4047437104198
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy w środku
Długość [mm] 475
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 53
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 58
Materiał Guma
nr EAN 4047437104075
Ograniczenia producenta ZF
Wersja osi ZF
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 5703858470081
Wysokość [mm] 165
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów bez wspomagania kierowaniem
Strona zabudowy Oś przednia
Materiał Guma
Masa [g] 152
Średnica 1 [mm] 42
Średnica 2 [mm] 52
nr EAN 8033989104270
Masa [g] 409
Wysokość [mm] 475
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów ze wspomaganiem układu kierowniczego
Strona zabudowy Oś przednia
Materiał Guma
Średnica 1 [mm] 53
Średnica 2 [mm] 58
nr EAN 8033989114781
Strona zabudowy w środku
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 53
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 58
Wysokość [mm] 475
Materiał osłony Guma
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.