Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Land Rover » układ kierowniczy Land Rover DISCOVERY IV (L319) » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Land Rover DISCOVERY IV (L319)

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do LAND ROVER DISCOVERY IV (L319)

wybierz typ samochodu LAND ROVER DISCOVERY IV (L319):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Materiał Termoplast
Długość [mm] 238
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 15
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 67
nr EAN 4047437429437
Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Wysokość [mm]238
wymagana liczba2
MateriałEPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Średnica wewnętrzna 1 [mm]15
Średnica wewnętrzna 2 [mm]67
zalecana wymiana parami
Wysokość [mm] 238
Ciężar [kg] 0,182
Materiał Termoplast
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 15
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 67
Długość opakowania [cm] 21,5
Szerokość opakowania [cm] 8
Wysokość opakowania [cm] 8
nr EAN 5412096484551
Jednostkaszt.
Lokalizacja w aucieZ obu stron
Średnica wewnętrzna 1 [mm]15
Średnica wewnętrzna 2 [mm]67
Wysokość [mm]230
Lokalizacja w auciez obu stron
EAN8430320209487
StanFabrycznie nowy
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 15
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 67
Wysokość [mm] 242
nr EAN 3322937956449
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.