Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Lada » układ kierowniczy Lada VESTA (GFL_) » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Lada VESTA (GFL_)

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do LADA VESTA (GFL_)

wybierz typ samochodu LADA VESTA (GFL_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Status produktu: Normalny
nr EAN 5012759176641
Długość [mm] 200
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,060
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 49
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816263258
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Wysokość [mm] 195
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 56
Materiał Guma
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów ze wspomaganiem układu kierowniczego
nr EAN 4040074379578
Wysokość [mm] 195
Ciężar [kg] 0,151
Materiał Termoplast
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 56
Długość opakowania [cm] 21,5
Szerokość opakowania [cm] 8
Wysokość opakowania [cm] 8
nr EAN 5412096483646
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 17
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 55
Wysokość [mm] 208
Strona zabudowy z obu stron
Zestaw pełny 
nr EAN 8430320109626
Strona zabudowy z obu stron
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 56
Wysokość [mm] 195
dla numeru OE 2D0498831
nr EAN 8430320198217
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Średnica 1 [mm] 16
Średnica 2 [mm] 49
Długość całkowita [mm] 200
nr EAN 5413978214846
Wysokość [mm] 200
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 49
nr EAN 7316575658717
Wysokość [mm] 195
Materiał Termoplast
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca dla łączników przewodów ze stali szlachetnej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 56
Nowa część 
nr EAN 4019064646334
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Wysokość [mm] 197
Materiał Termoplast
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca dla łączników przewodów ze stali szlachetnej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 13,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 63
Nowa część 
nr EAN 4019064334668
Długość [mm] 200
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,060
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 49
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688643230
Strona zabudowy z obu stron
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z opaskami zaciskowymi
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 56
Wysokość [mm] 195
Zestaw pełny 
Materiał osłony Termoplast
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.