Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Lamborghini » układ kierowniczy Lamborghini » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Lamborghini

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do LAMBORGHINI

wybierz model samochodu LAMBORGHINI:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 150
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,047
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 27
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 45
nr EAN 4027816080299
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy w środku
Materiał Guma
Długość [mm] 150
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 27
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 45
nr EAN 4047437103863
Wysokość [mm] 150
Ciężar [kg] 0,140
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 27
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 45
Długość opakowania [cm] 21,5
Szerokość opakowania [cm] 8
Wysokość opakowania [cm] 8
nr EAN 5412096483400
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 12
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 46
Wysokość [mm] 185
Strona zabudowy z obu stron
Zestaw pełny 
nr EAN 8430320110066
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Średnica 1 [mm] 10
Średnica 2 [mm] 41
Długość całkowita [mm] 210
nr EAN 5413978214587
Wysokość [mm] 210
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 41
nr EAN 7316575658526
Wysokość [mm] 120
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 25
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 41
nr EAN 7316575659202
Wysokość [mm] 210
Materiał Guma
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca dla łączników przewodów ze stali szlachetnej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zaworem odpowietrzającym
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 41
Nowa część 
nr EAN 4019064201533
Strona zabudowy przy drążku kierowniczym poprzecznym
Średnica wewnętrzna 1 od [mm] 10
Średnica wewnętrzna 1 do [mm] 40
Średnica wewnętrzna 2 od [mm] 53
Średnica wewnętrzna 2 do [mm] 29
Wysokość [mm] 215
Materiał Guma
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zaworem odpowietrzającym
Wersja Universal
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 29
Nowa część 
nr EAN 4019064352006
Długość [mm] 150
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,047
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 27
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 45
nr EAN 4044688080295
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.