Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » układ kierowniczy Renault SCÉNIC II (JM0/1_) » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Renault SCÉNIC II (JM0/1_)

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_)

wybierz typ samochodu RENAULT SCÉNIC II (JM0/1_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 13
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 53
Długość [mm] 195
nr EAN 4014870431792
Długość [mm] 190
Materiał Termoplast
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,08
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 53
dla numeru OE 77 01 474 447
nr EAN 4027816272229
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Materiał Termoplast
Długość [mm] 190
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 13,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 52,5
nr EAN 4047437329454
Status produktu: Normalny
nr EAN 5903766313566
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Wysokość [mm] 195
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 53
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
nr EAN 4040074193891
Masa [g] 52
Strona zabudowy Oś przednia
Materiał Termoplast
Numer komponentu 1
Wysokość [mm] 190
Średnica 1 [mm] 13,5
Średnica 2 [mm] 52,5
nr EAN 8050258597717
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
dla numeru OE 7701474447
nr EAN 3660872407771
Strona zabudowy z obu stron
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 9
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 39
Wysokość [mm] 168
dla numeru OE 7701469496
nr EAN 8430320074139
Strona zabudowy z obu stron
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 53
Wysokość [mm] 195
dla numeru OE 7701474447
nr EAN 8430320198156
Strona zabudowy z obu stron
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 53
Wysokość [mm] 195
Zestaw pełny 
nr EAN 8430320198163
Wysokość [mm] 195
Materiał Termoplast
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 13
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 53
nr EAN 7316575660048
Wysokość [mm] 195
Materiał Termoplast
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca dla łączników przewodów ze stali szlachetnej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 13
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 53
Nowa część 
nr EAN 4019064646242
Długość [mm] 190
Materiał Termoplast
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,08
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 53
nr EAN 4044688272225
Ilość na oś 2
nr EAN 5908229967157
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 13,7
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 53
Wysokość [mm] 206,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
nr EAN 3322937893775
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.