Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ligier » układ kierowniczy Ligier » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Ligier

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do LIGIER

wybierz model samochodu LIGIER:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 211
Materiał Termoplast
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,055
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 15
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 53
dla numeru OE 16 09 356
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816435525
Długość [mm] 190
Materiał Termoplast
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,060
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 49
dla numeru OE 16 09 153
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4054224030325
Długość [mm] 200
Materiał Termoplast
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,072
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 13
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 52
dla numeru OE 16 09 527
nr EAN 4054224030363
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
dla producentów przekładni kierowniczych TRW
Materiał Termoplast
Długość [mm] 200
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 13
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 53
nr EAN 4047437110410
dla producentów przekładni kierowniczych ZF
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Materiał Termoplast
Długość [mm] 190
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 50
nr EAN 4047437340008
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
dla producentów przekładni kierowniczych TRW
Materiał Termoplast
Długość [mm] 210
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 13
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 53
nr EAN 4047437354418
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
dla producentów przekładni kierowniczych TRW
Materiał Termoplast
Długość [mm] 200
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 13
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 53
nr EAN 5903364320157
Status produktu: Normalny
nr EAN 5903766313511
Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Ograniczenia producentaZF
Wysokość [mm]190
wymagana liczba2
MateriałEPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Średnica wewnętrzna 1 [mm]13
Średnica wewnętrzna 2 [mm]49
zalecana wymiana parami
Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Ograniczenia producentaTRW
Wysokość [mm]211
wymagana liczba2
MateriałEPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Średnica wewnętrzna 1 [mm]14,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm]53
zalecana wymiana parami
Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Ograniczenia producentaTRW
Wysokość [mm]200
wymagana liczba2
MateriałEPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Średnica wewnętrzna 1 [mm]13
Średnica wewnętrzna 2 [mm]52
zalecana wymiana parami
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Wysokość [mm] 203
Masa [g] 108
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Materiał Guma
Średnica 1 [mm] 15
Średnica 2 [mm] 53,5
nr EAN 8039859493727
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
dla numeru OE 1609527
nr EAN 3660872366122
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
dla numeru OE 1609153
nr EAN 3660872365989
Strona zabudowy z obu stron
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 52
Wysokość [mm] 188
dla numeru OE 1609113
nr EAN 8430320103006
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 52
Wysokość [mm] 188
Strona zabudowy z obu stron
Zestaw pełny 
nr EAN 8430320109640
Jednostkaszt.
Lokalizacja w aucieZ obu stron
Średnica wewnętrzna 1 [mm]14
Średnica wewnętrzna 2 [mm]53
Wysokość [mm]211
Lokalizacja w auciez obu stron
EAN8430320305912
StanFabrycznie nowy
Wysokość [mm] 189
Materiał Termoplast
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca dla łączników przewodów ze stali szlachetnej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 13,7
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 49,5
Nowa część 
nr EAN 4019064421801
Wysokość [mm] 211
Materiał Termoplast
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca dla łączników przewodów ze stali szlachetnej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 53
Nowa część 
nr EAN 4019064334576
Długość [mm] 211
Materiał Termoplast
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 15
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 53
nr EAN 4044688658524
Strona zabudowy z obu stron
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
Ilość na oś 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z opaskami zaciskowymi
Wysokość [mm] 211
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 53
Materiał osłony Termoplast
dla producentów przekładni kierowniczych TRW
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Wysokość [mm] 178,3
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 15,1
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 52,8
nr EAN 3322937893577
dla producentów przekładni kierowniczych TRW
Wysokość [mm] 200
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 13,4
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 52
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
nr EAN 3322937893560
dla producentów przekładni kierowniczych ZF
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Materiał Termoplast
Długość [mm] 190
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 50
nr EAN 3322938393021
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
dla producentów przekładni kierowniczych TRW
Materiał Termoplast
Długość [mm] 210
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 13
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 53
nr EAN 3322938394004
Wyświetlanie od 1 do 25 (z 25 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.