Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Skoda » układ kierowniczy Skoda RAPID (NH3, NK3, NK6) » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Skoda RAPID (NH3, NK3, NK6)

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do SKODA RAPID (NH3, NK3, NK6)

wybierz typ samochodu SKODA RAPID (NH3, NK3, NK6):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 205
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
Materiał Termoplast
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,055
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 47,5
dla numeru OE 6Q0 423 831 D
nr EAN 4027816386216
Długość [mm] 190
Materiał Termoplast
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,067
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 13
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 51
dla numeru OE 6C0 423 831 B S1
nr EAN 4054224088050
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 48
Długość [mm] 205
Materiał Termoplast
nr EAN 4047437356382
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Długość [mm] 191
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 13,50
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 51
Materiał Termoplast
nr EAN 4047437468726
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 48
Długość [mm] 205
Materiał Termoplast
nr EAN 5903364317836
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Wysokość [mm] 205
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 47,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Ograniczenia producenta TRW
nr EAN 4040074084564
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Wysokość [mm] 191
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 13,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 51
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
nr EAN 4040074187258
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy Oś przednia
Materiał Termoplast
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z opaskami zaciskowymi
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 47,5
Wysokość [mm] 205
Wymagana ilość 2
nr EAN 4058787286144
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Średnica 1 [mm] 13,5
Średnica 2 [mm] 51
Długość całkowita [mm] 191
nr EAN 5413978264148
Wysokość [mm] 187
Materiał Termoplast
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 13
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 51
nr EAN 7316575659950
Wysokość [mm] 205
Materiał Termoplast
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 17,5
nr EAN 7316575660222
Strona zabudowy z obu stron
Ilość na oś 2
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 47,5
Wysokość [mm] 205
Materiał osłony Termoplast
OSŁONA PRZEKŁADNI KIEROWNICZEJ VAG
z obu stron
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 6Q0423831D
Numer dostawcy: 44230546101
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.