Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mitsubishi » układ kierowniczy Mitsubishi COLT CZC VI kabriolet (RG) » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Mitsubishi COLT CZC VI kabriolet (RG)

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do MITSUBISHI COLT CZC VI kabriolet (RG)

wybierz typ samochodu MITSUBISHI COLT CZC VI kabriolet (RG):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 166
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,080
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 9,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 39
nr EAN 4027816211716
Długość [mm] 155
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,172
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 28
dla numeru OE 77 01 469 497 S1
nr EAN 4054224038659
Długość [mm] 166
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,080
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 9,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 39
nr EAN 4044688211712
Długość [mm] 155
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,172
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 28
nr EAN 4054228038655
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.