Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Peugeot » układ kierowniczy Peugeot 206 CC (2D) » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Peugeot 206 CC (2D)

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do PEUGEOT 206 CC (2D)

wybierz typ samochodu PEUGEOT 206 CC (2D):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 17
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 60
Długość [mm] 183
nr EAN 4014870441524
Długość [mm] 187
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,218
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 59
dla numeru OE 4066.73
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816292074
Długość [mm] 208
Materiał Termoplast
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,075
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 50
dla numeru OE 4066.56 S1
nr EAN 4027816389309
Długość [mm] 187
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,218
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 59
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5901619594643
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.