Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Mercedes-benz CLS (C219)

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do MERCEDES-BENZ CLS (C219)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ CLS (C219):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 215
Materiał Termoplast
Ciężar [kg] 0,09
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 60
nr EAN 4027816296584
Długość [mm] 222
Materiał Termoplast
Ciężar [kg] 0,072
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 63
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816334750
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów ze wspomaganiem układu kierowniczego
Długość [mm] 215
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 60
Materiał Termoplast
nr EAN 4047437360785
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów ze wspomaganiem układu kierowniczego
Długość [mm] 225
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 61
Materiał Termoplast
nr EAN 4047437360792
nr EAN 5903766313429
Materiał Termoplast
Strona zabudowy Oś przednia
Masa [g] 281
nr EAN 8049214587275
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 66
Wysokość [mm] 210
nr EAN 8430320191867
Długość [mm] 215
Materiał Termoplast
Ciężar [kg] 0,09
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 60
nr EAN 4044688296580
Długość [mm] 222
Materiał Termoplast
Ciężar [kg] 0,072
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 63
nr EAN 4044688652775
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.