Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » układ kierowniczy Volvo V70 II (285) » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Volvo V70 II (285)

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do VOLVO V70 II (285)

wybierz typ samochodu VOLVO V70 II (285):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 204
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Materiał Termoplast
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,210
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 50
dla numeru OE 272418
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816216032
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Długość [mm] 204
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 50
Materiał Termoplast
nr EAN 4047437110502
Status produktu: Normalny
nr EAN 5903766313573
Ograniczenia producenta TRW
Wersja osi TRW
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 5703858648138
Strona zabudowy z obu stron
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 50
Wysokość [mm] 204
dla numeru OE 272418
nr EAN 8430320197944
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 50
Wysokość [mm] 204
Strona zabudowy z obu stron
Zestaw pełny 
nr EAN 8430320197968
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Średnica 1 [mm] 14
Średnica 2 [mm] 50
Długość całkowita [mm] 204
nr EAN 5413978215393
Wysokość [mm] 204
Materiał Termoplast
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 50
nr EAN 7316575659486
Wysokość [mm] 204
Materiał Termoplast
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca dla łączników przewodów ze stali szlachetnej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 50
Nowa część 
nr EAN 4019064645962
Długość [mm] 204
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Materiał Termoplast
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,210
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 50
nr EAN 4044688639066
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Długość [mm] 204
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 14
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 50
Materiał Termoplast
nr EAN 3322938393236
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.