Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » układ kierowniczy Citroën C4 GRAND PICASSO I (UA_) » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Citroën C4 GRAND PICASSO I (UA_)

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do CITROËN C4 GRAND PICASSO I (UA_)

wybierz typ samochodu CITROËN C4 GRAND PICASSO I (UA_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 17
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 60
Długość [mm] 183
nr EAN 4014870441524
Długość [mm] 187
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,06
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 61
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816447979
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 183
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 17
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 60
Materiał Guma
nr EAN 4047437104730
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 183
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 17
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 60
Materiał Guma
nr EAN 5903364320171
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Wysokość [mm] 190
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 15,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 61
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
nr EAN 4040074187357
Długość [mm] 190
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 15,5/61
Materiał Termoplast
Wymagana ilość 1
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 5703858889920
Wysokość [mm] 190
Materiał Termoplast
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca dla łączników przewodów ze stali szlachetnej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zaworem odpowietrzającym
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 15,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 61
Nowa część 
nr EAN 4019064334514
Długość [mm] 187
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,06
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 61
nr EAN 4044688659972
OSŁONA PRZEKŁADNI KIEROWNICZEJ PSA
oś przednia
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 406673
Numer dostawcy: 406673
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.