Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Suzuki » układ kierowniczy Suzuki VITARA (LY) » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Suzuki VITARA (LY)

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do SUZUKI VITARA (LY)

wybierz typ samochodu SUZUKI VITARA (LY):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,087
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 15,7
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 59,5
Długość opakowania [cm] 16,7
Szerokość opakowania [cm] 6,8
Wysokość opakowania [cm] 6,8
nr EAN 4056111048765
Długość [mm] 157
Materiał Termoplast
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,065
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 60
dla numeru OE 45535-09120
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4054224016749
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Długość [mm] 157
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 60
Materiał Termoplast
nr EAN 4047437468719
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
nr EAN 4047437488205
Strona zabudowy z obu stron
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 15
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 50
Wysokość [mm] 172
dla numeru OE 4553513010
nr EAN 8430320105765
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 15
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 50
Wysokość [mm] 172
Strona zabudowy z obu stron
Zestaw pełny 
nr EAN 8430320128177
Strona zabudowy z obu stron
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 60
Wysokość [mm] 157
dla numeru OE 4553509120
nr EAN 8430320199016
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 60
Wysokość [mm] 157
Strona zabudowy z obu stron
Zestaw pełny 
nr EAN 8430320199023
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Średnica 1 [mm] 16
Średnica 2 [mm] 60
Długość całkowita [mm] 157
nr EAN 5413978227068
Wysokość [mm] 157
Materiał Termoplast
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca dla łączników przewodów ze stali szlachetnej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 16
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 60
Nowa część 
nr EAN 4019064344452
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza pasujące do SUZUKI VITARA (LY)
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.